اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۹۴۱ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۲۴
    معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در زاهدان:

    آمایش سرزمینی در پژوهشهای منطقه‌ای مورد توجه قرار می‌گیرد

    معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در زاهدان گفت: آمایش سرزمینی مهمترین اولویت وزارت علوم در پژوهشهای منطقه ای است.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم از زاهدان وحید احمدی امروز در گردهمایی معاونین پژوهشی دانشگاههای منطقه 8 کشور شامل (کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان)که در سالن امام رضا دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهار داشت: آموزش رکن اصلی دانشگاه است و پژوهش پس از آن قرار می گیرد زیرا بدون آموزش صحیح و خوب در دانشگاه، پژوهش خوب میسر نمی‌گردد.

    وی با تاکید بر بررسی برخی آیین نامه های آموزشی در جلسات شورای آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه گفت: اگر در این جلسات علاوه بر مسائل روز آموزشی، زمانی به بررسی آیین نامه‌های آموزشی اختصاص یابد، در نهایت در ارتقای وضعیت آموزشی دانشگاه تاثیر بسزایی دارد.

    معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این گردهمایی گفت: در کشورهای توسعه یافته به طور میانگین بالای 80 درصد تمرکز بر روی سرمایه‌های مشهود است اما در کشورهای توسعه نیافته تمرکز اقتصادی بر روی سرمایه‌های فیزیکی است.

    وی ادامه داد: کشورهای بزرگ از ارتباط علمی با ایران استقبال کرده که این ارزش بالایی دارد و به دنبال تلاش همه اساتید کشور است.

    وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌ها باید نیازهای منطقه را شناسایی و در آمایش سرزمین نقش بسزایی داشته باشند، تصریح کرد: دانشجویان، اساتید و محصولاتشان به عنوان سرمایه‌های نامشهود تلقی می‌شوند که ما نیز باید بیش از این بر روی پویایی سرمایه‌های نامشهود تلاش کنیم.

    احمدی با اشاره به اینکه نظام اقتصادی دنیا بر روی اقتصاد دانش‌بنیان تکیه کرده و ما نیز در چند سال اخیر به همین سمت حرکت کرده‌ایم، افزود: دانشگاه‌ها باید در نظام مدیریتی، اقتصادی و زندگی مردم نقش داشته باشد، دانشگاه باید مبنای آن تحقیق، فناوری و کارآفرینی باشد.

    وی با اشاره به اینکه کارآفرینی در دانشگاه‌ها به معنای ایجاد اشتغال نیست بلکه به معنای ایجاد توانمندی برای کارآفرینی در افراد است، تاکید کرد: باید هرم آموزشی خود را درست حفظ کنیم، نباید به سمتی حرکت کنیم که 50 درصد خلاقیت و نوآوری را از دانشجویان تحصیلات تکمیلی انتظار داشته باشیم بلکه باید حتی در مقطع کاردانی دانشجویان را متناسب با نیاز روز جامعه و منطقه به سمت خلاقیت و نوآوری هدایت کنیم.

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :کارآفرینی