اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۹۱۶ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۹

    شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با هرمی‌ها چه تفاوتی دارند؟

    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از مردم خواست پیش از فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای از مجاز بودن آنها مطمئن شوند.

    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از مردم خواست پیش از فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای از مجاز بودن آنها مطمئن شوند.

    هاشم پیرانده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه هم اکنون تنها چهار شرکت بازاریابی شبکه‌ای در استان کرمانشاه دارای شعب مجاز هستند، گفت: این شرکت‌ها شامل شرکت تلاشگران سرمایه وزین (تکسو)، شرکت بادران گستر، شرکت سیمرغ و شرکت پارس نیوشا نیک هستند که هر یک در کرمانشاه فقط یک شعبه دارند.

    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بر اساس قانون نظام صنفی فعالیت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای قوانین و مقررات خاص خود را دارد، تاکید کرد: این شرکت‌ها باید پروانه کسب داشته باشند و پروانه آنها به تایید کمیته‌ای متشکل از صنعت، معدن و تجارت، نیروی انتظامی، اطلاعات، ارتباطات و فناوری اطلاعات و اتاق اصناف برسد.

    به گفته این مسئول، همه فعالیت این شرکت‌ها و دفاتر نمایندگی آنها تحت نظر این کمیته است و با هرگونه اقدام خلاف آنها برخورد خواهد شد.

    پیراینده به تفاوت شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای با شرکت‌های هرمی هم اشاره کرد و افزود: شرکت‌های هرمی بدون مجوز هستند، اما این شرکت‌ها پروانه دارند. شرکت‌های هرمی تحت هیچ نظارتی نیستند و مالیات و عوارض پرداخت نمی‌کنند، اما بر شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای نظارت و از آنها مالیات اخذ می‌شود.

    وی عنوان کرد: تمام نقل و انتقالات وجوه و پرداخت کمیسیون در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در قالب سیستم بانکی کشور صورت می‌گیرد، در حالیکه این شرایط برای شرکت‌های هرمی وجود ندارد.

    معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه نامعلوم بودن منبع تامین کالا را از ویژگی‌ شرکت‌های هرمی دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای محصولات مجاز و پرمصرف را به فروش می‌رسانند.

    پیراینده با بیان اینکه در شرکت‌های هرمی پرداخت حق عضویت و سرمایه‌گذاری اجباری است، تاکید کرد: شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای چنین ویژگی‌هایی ندارند.

    وی معتقد است، در شرکت‌های هرمی فروش کالا سوری و در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای فروش کالا واقعی است.

    این مسئول از همه افرادی که قصد دارند در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای فعالیت کنند خواست ابتدا از مجاز بودن شرکت مطمئن شوند و پروانه و جواز شرکت را مشاهده کنند.

    پیراینده افزود: نحوه فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای بدینگونه است که بازاریابان با فعالیت در شرکت، برای محصولات شرکت به صورت شبکه‌ای مشتری جذب می‌کنند.

    انتهای پیام

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی