اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۸۱۸ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۴۱

    رویای اسپانیایی ایران برای نمایشگاه "فیتور"

    ایران به همراه 19 آژانس مسافرتی و یک گروه از هتل‌داران در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا که از 30 دی تا 4 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، حضور می‌یابد.

    ایران به همراه 19 آژانس مسافرتی و یک گروه از هتل‌داران در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا که از 30 دی تا 4 بهمن‌ماه برگزار می‌شود، حضور می‌یابد.

    نمایشگاه فیتور که از مهمترین بازارهای گردشگری دنیا بویژه در حوزه کشورهای لاتین زبان محسوب می‌شود، سال گذشته حدود 97 هزار و 500 بازیدکننده عمومی و 125 هزار و 84 شرکت‌کننده تجاری داشت. این رویداد بین‌المللی توسط 7 هزار و 398 خبرنگار و وبلاگ‌نویس مخابره شد. مسوولیت غرفه ایران در نمایشگاه امسال از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی سپرده شده که مسوولان آن صبح امروز (یکشنبه 20دی ماه) در جمع نمایندگان ایرانی حاضر در فیتور برنامه‌ها و نقشه‌های مربوط به غرفه ایران در این نمایشگاه را تشریح کردند.

    نمایشگاه فیتور امسال بر گردشگری سبز، سلامت و تکنولوژی تاکید بیشتری دارد و قرار است کارگاه‌های آموزشی مرتبطی را نیز برگزار کند. با وجود آن‌که ایران چند سالی می‌شود به گردشگری سلامت توجه نشان می‌دهد، اما در این بخش از نمایشگاه غایب است،‌ آن‌چنان که طبق اظهارات عبادرضا اسلامی، مدیرحوزه گردشگری و صنایع دستی کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی، مسوول بخش گردشگری سلامت فیتور از ایران خواسته است حضور پررنگ‌تری در این حوزه داشته باشد.

    بسته‌ سرمایه‌گذاری در عمارت‌های تاریخی ایران روی میز اسپانیا

    اسلامی همچنین از ارائه بسته سرمایه‌گذاری در خانه‌های سنتی و کاروان‌سراهای ایران در این نمایشگاه خبر داد و در ادامه از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری درخواست کرد؛ در نمادسازی غرفه ایران که هرسال هزینه سنگینی را متحمل می‌کند همکاری بیشتری داشته باشد.

    محمدی‌راد، نماینده دفتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در اسپانیا نیز با تشریح برنامه‌های کشورمان در جریان برگزاری نمایشگاه فیتور اسپانیا، گفت: در حال برنامه‌ریزی برای سفر تعدادی از توراپراتورهای اسپانیایی به ایران هستیم.

    او همچنین از توزیع مجله "گردشگری" ایران به زبان اسپانیولی ویژه این نمایشگاه خبر داد.

    محمدعلی واقفی، مدیر یکی از آژانس‌های مسافرتی حاضر در نمایشگاه فیتور اسپانیا نیز گفت: در بیشتر کشورهایی که گردشگری در اولویت است، مثل ترکیه‌، هند و مصر معمولا بیشتر هزینه‌های نمایشگاه در بخش تهیه زمین و غرفه توسط دولت پرداخت می‌شود. در سال‌های گذشته که دولت ایران وضع خوبی داشت، این اتفاق نیز رخ می‌داد، اما بعدها حمایت‌ها قطع شد. اکنون هم که دولت توان این کار را ندارد ما هم از آن انتظاری نداریم. راهی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای واگذاری غرفه‌ها در نظر گرفته کار خوبی بوده است. معتقدیم اگر قرار است این کار ادامه داشته باشد باقی نمایشگاه‌ها هم به کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی واگذار شود.

    وی اضافه کرد: واگذاری امور نمایشگاه‌ها به بخش‌هایی که با صنعت گردشگری بیگانه هستند منطقی نیست. وقتی کانون می‌تواند سرمایه‌گذاری کند و با این صنعت آشنا است پس این مسؤولیت را کامل به آن واگذار کنیم.

    او سپس با ارائه توصیه‌هایی به آژانس‌های تازه وارد به بخش تورآوری، گفت: ما امیدواریم شاهد روزی باشیم که تعداد آژانس‌های فعال در جذب گردشگر بیشتر از خارج‌کنندگان گردشگر از کشور باشند.

    امیرحسین جعفری، نماینده آژانس دیگری که قرار است در نمایشگاه امسال حاضر شود،‌ تاکید کرد: حتما پیشنهاد تثبیت غرفه ایران اجرا شود، چون هر سال یک برنامه متفاوت برای این غرفه اجرا می‌کنند، یک سال به خاطر آقای روحانی به غرفه ایران رنگ بنفش زدند و سال دیگر رنگ آن را عوض کردند. بیشتر بازدیدکنندگان هیچ نشان مشخصی را از ایران در نمایشگاه بین‌المللی سراغ ندارند.

    وی سپس با اشاره به بلاتکلیفی سایر مجریان غرفه‌های ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی، اظهار کرد: باید اصول و طرح واحدی برای تمام نمایشگاه‌ها با مشورت توراپراتور‌ها در نظر گرفته شود تا ایران‌ هم مثل کشورهایی همچون ترکیه هویت واحد و مشخصی داشته باشد.

    ایران به اتریش و ژاپن می‌رود

    ابوالقاسم ایرجی، مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی ایران نیز با اعلام برنامه این کانون به منظور حضور در نمایشگاه‌های گردشگری جدید در کشورهایی چون اتریش، ژاپن و مالزی یادآور شد: امسال در چند نمایشگاه صنایع‌دستی در میلان و فلورانس شرکت کرده‌ایم و قرار است نمایشگاه دیگری را در مونیخ برگزار کنیم.

    او با اشاره به فعالیت دفاتر اطلاع‌رسانی گردشگری ایران در خارج از کشور، گفت: در حال حاضر 15 نماینده در خارج از کشور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند که امیدواریم وضعیت این دفاتر بهبود و فعالیت آنها توسعه یابد.

    ایرجی سپس از راه‌اندازی پرتال گردشگری ایران به زبان انگلیسی همزمان با برگزاری نمایشگاه فیتور اسپانیا خبر داد و افزود: براساس قراردادی که با بزرگترین شرکت نرم‌افزار خصوصی ایران بسته شده و مطالعات صورت گرفته، قرار است پرتال گردشگری ایران به هفت تا 10 زبان دنیا مسلط شود.

    مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی تاکید کرد: در دو سال حضورم در این کانون سعی کردم به عنوان نهاد واسط عمل شود، نه رقیب بخش خصوصی و نه در حالت موازی با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری. طرح‌های مربوط به ایمنی سفرها نیز با همین رویکرد اجرا شد.

    او سپس از راه‌اندازی گروه جدید اقامتی کانون با عنوان "گردشگری پذیرایی ایران‌سرا" خبر داد و گفت: قرار است این گروه بناهای تاریخی مثل قدمگاه کرج، دیر گچین، حجت‌آباد وزیر یزد‌، عمارت چلپی‌اوغلو و حمام سالار زنجان را که در مزایده برنده شدیم به عنوان زیرساخت اقامتی در کشور با جلب مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در نظر بگیرد.

    Road Show ایران در 5 بازار نوظهور

    در ادامه نشست نمایشگاه فیتور اسپانیا، علی‌باقر نعمتی، مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری کشور با تاکید بر این‌که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و این معاونت به هیچ وجه دنبال تصدی‌گری نیست، یادآور شد: بازاریابی پرهزینه‌ترین فعالیت است و دولت‌ها در تمام دنیا برای آن هزینه می‌کنند، این مسوولیت دولت است، چون از منافع آن غیرمستقیم بهره‌مند می‌شود. در برخی از کشورهای پیشرو رقم‌های سنگین حتی بیشتر از بودجه کل سازمانِ ما به بازاریابی اختصاص می‌یابد، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت یک دفتر کوچک در سازمانی از عهده این کار بر آید.

    وی ادامه داد: متاسفانه ما در مضیقه مالی به سر می‌بریم امکان این مسوولیت‌های خطیر را نداریم، اما دلیل بر این نمی‌شود که در رویدادهای بین‌المللی حضور نداشته باشیم. برای همین آیین‌نامه‌ای را تدوین کردیم و سعی بر شفافیت رویدادهای بین‌المللی داریم.

    نعمتی سپس از برگزاری Road Show و نمایشگاه‌های در حال حرکت در پنج کشور شناسایی شده‌ چین، روسیه‌، ترکیه‌، عراق و احتمالا بروکسل‌ که بازارهای نوظهور گردشگری محسوب می‌شوند‌ خبر داد و افزود: با انتخاب مجری، این نمایشگاه‌های گردشگری و صنایع دستی در شهرهای مختلفی از این کشورها برگزار خواهد شد.

    او همچنین درباره واگذاری امور نمایشگاهی به کانون بیان کرد: موافقم که نمایشگاه‌هایی که کانون تاکنون برگزار کرده کم‌نقص و شاید بی‌نقص بوده است، نظرم با بخش خصوصی کاملا هماهنگ و مثبت است که نمایشگاه‌ها را در دراز مدت باید واگذار کنیم.

    انتهای پیام

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی