اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۷۹۴ انتشار : ۸ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۵
    معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران:

    زمینه صادرات فرش ایرانی به کشورهای خارجی فراهم شود

    معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران گفت: زمینه صادرات فرش ایرانی به کشورهای خارجی فراهم شود.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم از قزوین، مجتبی فیض‌الهی در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه فرش دستباف در استان قزوین که در سالن اجتماعات نمایشگاه بین‌المللی استان قزوین برگزار شد با اشاره به اینکه فرش یک محصول ارزنده و ارزشمند در سطح ملی است، اظهار داشت: فرش دستباف نشانه و نماد فرهنگی ملت ایران در بین جوامع است که باید بیش از این به آن ارج نهاد.

    وی با اشاره به اینکه زمینه‌های بازاریابی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش دستباف در بازارهای هدف و جهانی باید فراهم شود، عنوان کرد: با فراهم‌سازی این امر می‌توان زمینه رشد و توسعه این صنعت را در جهان ارتقاء داده و آن را به جایگاه اصلی و واقعی خود رساند.

    معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران با بیان اینکه فرش ایران بافرهنگ‌ترین محصول غیرنفتی در کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: در راستای معرفی و شناسایی این محصول بومی  به بازارهای جهانی و به‌ویژه بازارهای آمریکایی باید زمینه‌های لازم فراهم شود.

    فیض‌الهی با اشاره به اینکه فرش یک کالایی با ارزش افزوده بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: این کالا در عرصه‌های مختلف اقتصادی، هنری، اجتماعی و جنبه‌های دیگر دارای ارزش افزوده بالایی است که باید از آن نهایت استفاده را کرد.

    وی افزود: فرش دستباف از لحاظ هنری نیز دارای ارزش و اعتبار بالایی بوده که از جمله آنها می‌توان به زیبایی‌شناسی هنری اشاره کرد.

    معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه زمینه برندسازی صنایع دستی و به‌ویژه فرش دستباف باید در استان‌های مختلف کشور فراهم شود، تأکیدکرد: برندسازی محصولات سبب رشد و توسعه محصولات بومی هر استان شده و می‌توان این محصولات را به بازارهای جهانی نیز ارائه داد.

    فیض‌الهی عنوان کرد: ما به عنوان مسئولان دولتی، تجار به عنوان تولیدکننده و صادرکننده فرش و مردم نیز به عنوان مصرف‌کننده وظایفی را در مقابل اشاعه فرهنگ فرش دستباف برعهده داریم.

    به دنبال تخصیص اعتبار 1000 میلیارد تومانی برای توسعه صنعت فرش بافی هستیم

    وی با بیان اینکه فرش دستباف می‌تواند با سرمایه‌گذاری اندک زمینه ایجاد اشتغال را برای افراد فراهم کند، بیان کرد: در همین راستا ما باید برای ایجاد کارگاه‌های فرش‌بافی اقدامات لازم را انجام دهیم.

    معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران افزود: بیش از 90 درصد الیاف استفاده شده در بافت فرش طبیعی بوده و دارای زمینه‌های بهداشت سلامت تا میزان یالایی است.

    فیض‌الهی گفت: ما به دنبال تخصیص  بیش از هزار میلیارد  اعتبار برای اشتغالزایی در کشور احتیاج داریم.

    وی گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه و تبلیغات می‌توان زمینه ارائه و شناسایی فرش ایران را در کشور فراهم کرد.

    معاون امور بازاریابی مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه استان قزوین نیز در زمینه بافت فرش قدمتی طولانی دارد، بیان کرد: با برنامه‌ریزی‌های مدون می‌توان این استان را به جایگاه واقعی خود رساند.

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی