اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۷۶۱ انتشار : ۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۳۲

    احداث شهرک علمی و تحقیقاتی قزوین در گرو تامین بودجه

    مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال تاسیس شهرک علمی و تحقیقاتی است، گفت: احداث این شهرک که پارک علم و فناوری استان را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد، به تصویب رسیده که برای عملیاتی شدن نیاز به بودجه دارد.

    مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با بیان اینکه این دانشگاه به دنبال تاسیس شهرک علمی و تحقیقاتی است، گفت: احداث این شهرک که پارک علم و فناوری استان را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد، به تصویب رسیده که برای عملیاتی شدن نیاز به بودجه دارد.

    مجید قدیری در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه قزوین، با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری فراتر از مرکز رشد واحدهای فناور است، اظهار کرد: شرکت‌هایی با سابقه 30 ساله در پارک علم و فناوری مشغول به فعالیت هستند، در حالی که مراکز رشد حامی ایده‌هایی هستند که از صفر شروع شده‌اند.

    وی با اشاره به این‌که دانشگاه‌های کشور کارآفرین نیستند و بودجه خود را از دولت اخذ می‌کنند، اضافه کرد: چرخه‌ای کامل برای صنعت و دانشگاه در تمام کشورهای پیشرفته دنیا وجود داشته که ایده‌های خود را تجاری سازی می‌کنند.

    قدیری با اشاره به سیکل و ارتباط بین صنعت و دانشگاه در کشورهای پیشرفته، ادامه داد: پروژه‌های دانشگاهی به دو دسته تقسیم شده و به صورت جداگانه به دانشجویان و اساتید تحویل داده می‌شوند، در حالی که قسمت اعظم کار بر عهده دانشجویان است و علاوه بر کسب تجربه به واسطه نظارت اساتید، خروجی مطلوبی بدست می‌آورند و شاهد هستیم که این خروجی نیز به کشورهای جهان سومی صادر می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه در کشورهای غربی اساتید نظارت کرده و دانشجویان کار می‌کنند، خاطرنشان کرد: مدیران دانشگاه‌های برتر دنیا به این نتیجه رسیده‌اند که دانشجویان به سبب چشیدن شهد علم، دانش و همچنین کسب تجربه برای ورود به بازار کار، انگیزه کافی را برای انجام پروژه‌های علمی و صنعتی دارند.

    مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، با اشاره به اینکه اساتید بر خلاف دانشجویان انگیزه انجام کارهای صنعتی را ندارند، یادآور شد: اکثر استادان ایرانی ارتقای رتبه را در امتیازهای پژوهشی و ارائه مقالات می‌دانند، این در حالی است که اکثر پژوهش‌ها و مقالات این اساتید به هیچ عنوان متناسب با موضوعات، مشکلات و معضلات داخل کشور نیست، به همین جهت با وجود مقاله‌های بسیاری از اساتید، مشکلات جامعه همچنان باقی‌مانده و راهکاری برای آن‌ها ارائه نشده است.

    وی با اشاره به پارامترهای اساسی که دانشجویان باید برای پیشرفت کشور در نظر بگیرند، تصریح کرد: داشتن روحیه خستگی‌ناپذیر و ریسک پذیر از مهم‌ترین عواملی است که دانشجویان کشور باید مد نظر داشته باشند.

    قدیری با اشاره به این دو پارامتر تصریح کرد: پشتکار و روحیه خستگی‌ناپذیری در دانشجویان ایرانی مثال زدنی است، در حالی که ریسک پذیری توسط اساتید به دانشجویان آموزش داده نمی‌شود و این را می‌توان ضعف بزرگی در عرصه علمی کشور دانست.

    انتهای پیام

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :کارآفرینی