اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۷۳۵ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۷:۲۰
    مدیر مرکز رشد دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره):

    80 درصد ایده‌ها در مسیر تجاری سازی از بین می‌روند

    مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی ایران هیچ تسلطی بر مسائل بازاریابی ندارد، عنوان کرد: 80 درصد ایده‌ها در مسیر تجاری سازی از بین می‌روند.

    مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی ایران هیچ تسلطی بر مسائل بازاریابی ندارد، عنوان کرد: 80 درصد ایده‌ها در مسیر تجاری سازی از بین می‌روند.

    مجید قدیری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه قزوین، با بیان اینکه پذیرش اولین واحد در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین در آذر ماه سال 91 صورت گرفت، اظهار کرد: هم اکنون 12 واحد در مرکز مشغول فعالیت هستند که 3 واحد با اعلام انصراف از مرکز خارج شدند.

    وی با اشاره به اینکه مراکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی، بستری مناسب برای رشد شرکت‌های دانش بنیان هستند، اضافه کرد: همانگونه که نوزادان نارس را در دستگاه نگهداری می‌کنند تا به رشد طبیعی خود دست یافته و ساختار بدن شکل گیرد، مراکز رشد نیز همین اقدام را برای شرکت‌های دانش بنیان انجام می‌دهند تا به حداکثر رشد رسیده و وارد بازار کار شوند.

    قدیری، ماموریت دانشگاه‌ها را تولید علم خواند و تصریح کرد: دانشگاه یکی از جدی‌ترین مکان‌ها برای پرورش شرکت‌های دانش بنیان است.

    مدیر مرکز رشد واحدهای فناور و کارآفرینی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، با اشاره به اینکه جامعه دانشگاهی ایران هیچ تسلطی بر مسائل بازاریابی و مارکتینگ ندارد، تاکید کرد: 80 درصد ایده‌ها در مسیر تجاری سازی از بین می‌روند.

    وی با بیان اینکه دانشجویان امروزی تنها مشغول درس خواندن هستند و نسبت به بازار و بازاریابی غفلت می‌کنند، خاطرنشان کرد: تجربه ثابت کرده است افرادی که درآمد کسب می‌کنند در نوجوانی به کار خرید و فروش مشغول بودند این در حالی است که اگر دانشجویان بازاری در کنار دانشجویان با ایده‌های برتر قرار گیرند این خلاء برطرف شده و گامی اساسی و رو به جلو بر داشته‌ایم.

    قدیری در خاتمه با بیان اینکه 3 اصل کلی برای برقرار ماندن این شرکت‌ها وجود دارد، یادآور شد: دانشجویان در نظر داشته باشند ایده آن‌ها ارتباط مستقیم به دولت نداشته باشد، ایده به گونه‌ای باشد که تعداد زیادی از مشتریان با قیمت کم قادر به خرید محصول ارائه شده باشند و در نهایت طوری برنامه‌ریزی کنند که اگر با شکست مواجه شدند ضرر زیادی را متحمل نشده و بتوانند دوباره از نو شروع کنند.

    انتهای پیام

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.