اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۷۱۲ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۳

    کتاب «بازارشناسی پیشرفته» منتشر شد

    کتاب «بازارشناسی پیشرفته» نوشته سیّد فؤاد ظریفی و عبدالله نعامی منتشر شد.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «بازارشناسی پیشرفته» نوشته سیّد فؤاد ظریفی و عبدالله نعامی منتشر شد.

    ساختار ظاهری بیشتر کتب بازاریابی و گرایش‌های مرتبط با آن شبیه به هم و از یک کلیات شروع و با ورود به یک مبحث ویژه که معمولاً عنوان اصلی کتاب را تشکیل می‌دهد، به اتمام می‌رسد.

    در این کتاب ضمن اینکه ادعای ساختارشکنی نشده، لکن سعی شده با گنجاندن مطالب نو و بدیعی که در چند سال اخیر مطرح بوده، ضمن اجتناب از طرح مبسوط بدیهیات این رشته بیشتر بر عنوان و موضوع اصلی کتاب که مباحث بازار‌شناسی است تاکید کنیم.

    البته در فصل نخست کتاب در راستای فهم بهتر مطالب به صورت موجز به کلید واژه‌های پر کاربرد بازاریابی می‌پردازیم.

    از طرفی در نگارش و ترتیب و چیدمان مطالب و روان بودن مباحث، سعی شده علاوه بر دانشجویان رشته مدیریت بازرگانی و گرایش‌های مرتبط به آن، برای سایر دانشجویان علاقمند به این حوزه و حتی خوانندگان غیر دانشگاهی نیز مفید باشد.

    در دومین فصل که گستره‌ترین فصل کتاب می‌باشد ابعاد بازار‌شناسی در پنج بعد بصورت مبسوط شرح داده شده است در این بخش‌ها به مهم‌ترین ابعاد شامل مشتری، محیط رقابتی، همکاران سازمان، محیط دورنی و بیرونی می‌پردازیم.

    در فصل سوم کتاب به استراتژی‌ها و راهبرد‌های رایج در بازاریابی اشاره شده و ضمن معرفی و توضیح آن‌ها، با ارائه چارچوب‌های تدوین استراتژی در انتهای این فصل به دانشجو در ترسیم یک تصویر کلی از راهبرد‌های سازمانی کمک شده است.

    در ادامه و در فصل چهارم به موضوع مهم تحقیقات بازاریابی در حوزه کمی و کیفی پرداخته شده، چراکه در فضای رقابتی امروز بازار، تجار به طور روزافزون به اهمیت این تحقیقات پی برده و در نتیجه اشتیاق بیشتری به استفاده از نتایج تحقیقات پژوهشگران حوزه بازار پیدا کرده‌اند. لذا در این بخش تا حدودی سعی شده تا با ارائه مباحث مهم در این حوزه، ذهن دانشجویان به اهمیت موضوع تحقیق سوق داده شود.

    در فصل پنجم پس از اینکه در فصول قبلی دانشجو با ابعاد بازار‌شناسی و استراتژی‌ها و راهبرد‌های بازاریابی آشنا شد مباحثی درباره شاخص‌های جذابیت بازار و بخش‌بندی و پیش‌بینی بازار در هر بخش اشاره شده و همچنین مباحثی در جهت پیشبرد فروش و مدیریت تقاضای مشتریان شرح داده شده است.

    در فصل شش کتاب بازار‌شناسی بازارهای هدف صادراتی و روش‌های ورود به بازارهای خارج از مرز‌ها شرح داده شده و استراتژی‌ها و راهبرد‌های سازمان درباره ترفیعات، قیمت‌گذاری و تبلیغات در این بازار‌ها معرفی شده و همچنین در این فصل نقش سیاست‌های بازرگانی دولت‌ها در مقابل واردات و صادرات کالا‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.

    در آخرین فصل کتاب، مباحث ورود به بازار‌های کشورهای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته، چرا که سهم عمده‌ای از تجارت افراد حقیقی و شرکت‌ها کوچک داخلی با خارج از کشور، با این بازار‌ها است و به ضرورت شناخت بازار‌شناسی این کشور‌ها در این کتاب پاسخ داده شده است.

    همچنین در این فصل به مباحث بازار‌شناسی برخی مناطق و کشور‌های اسلامی اشاره شده و تفاوت‌های فرهنگی و رفتاری مصرف کنندگان در این مناطق مورد بررسی قرار گرفته است.

     

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی