اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۶۹۵ انتشار : ۲۲ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۱

    از آغاز پادشاهی شبکه های اجتماعی تا سقوط آن ها

    رسانه ها و شبکه های اجتماعی هر روز در حال رشد و گسترش هستند به طوری که که هر فردی را که با اینترنت سر و کار دارد به سمت خود جذب می کند.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه های اجتماعی روزی با رایانه های شخصی در دسترس بودندو الان تنها با دست داشتن یک تلفن همراه هوشمند، محلی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات با سایر کاربران اینترنت که کمتر کسی از آن بی خبر است. کاربران ایرانی علی رغم اینکه دیرتر از کاربران سایر کشورها وارد دنیای ارتباطات شدند اما پیشرفتی سریع در استفاده از این شبکه ها داشته اند.

    فیسبوک و توئیتر ابرقدرت هایی که سوختند!

    اولین شبکه های اجتماعی که کاربران ایرانی با آن ها آشنا و تنها کسانی که دستی در کار اینترنت داشتند وارد آن ها شدند،فیسبوک و توئیتر بود. شبکه هایی که لازمه عضویت در آن ها داشتن دانش اینترنتی متوسط بود و تعداد کسانی که از این دو شبکه اجتماعی استفاده می کردند کم بود. طبق آماری بیشترین کاربران فیسبوک و توئیتر برای کشورهای آمریکا و انگلیس است.

    وی چت بنیان گذار پادشاهی پیام رسان های موبایلی

    وی چت، نامی که تقریبا همه کاربران تلفن های هوشمند با آن آشنا هستند و اولین پیام رسانی بود که کاربران زیادی را جذب خود کرد و به نوعی پادشاه اول پیام رسان ها ی موبایلی در بین کاربران ایرانی به حساب می آید.

    محتوای غیر خلاقی و مستهجن امان پادشاه اول را برید!

    هنوز چند ماهی از قدرت نمایی نرم افزار وی چت نمی گذشت که کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه به دلیل سوء استفاده کاربران از این نرم افزار و همچنین محتوای غیر اخلاقی و مستهجن موجود در این پیام رسان، برای جلوگیری از ایجاد آسیب های اجتماعی آن را فیلتر و از دسترس خارج کرد.

    line قدرتی که اگر چه کم فروغ اما همچنان پابرجاست!

    پیام رسان لاین سال 2011 به دنیای ارتباطات عرضه شد و بیشترین محبوبیت خود را در ژاپن به دست آورد اما کاربران ایرانی هم که بعد از فیلترینگ وی چت به دنبال محلی برای برقراری ارتباط با یکدیگر بودند، لاین را برگزیدند. با وجود اینکه لاین برخی از قابلیت های وی چت را نداشت اما به دلیل شباهت زیادی که به شبکه های اجتماعی تحت وب دارد توانست کاربران زیادی را به سمت خود جذب کند و از محبوبیت خوبی میان کاربران ایرانی برخوردار باشد، به طوریکه بعد از روی کار آمدن پیام رسان های قدرتمند دیگر هم همچنان طرفداران خود را داشت.

    امکانات زیاد هم نتوانست سپر بلای وایبر شود!

    حال نوبت ایفای نقش وایبر بود،این پیام رساندر سال ۲۰۱۰ برای رقابت مستقیم با سایر پیام رسان ها ابتدا بر روی تلفن های هوشمند آیفون ارائه شد.آمار قابل تاملی را سایت الکسا سرور اصلی این پیام رسان ارائه کرده بود که عمده ی کاربران این شبکه ی اجتماعی را ایرانیان تشکیل می دهند. وایبرکه توسط کاشناسان اسرائیلی طراحی شده بود، بارها در آن به درز اطلاعات شخصی و سرقت اطلاعات اشاره شده بود.

    کوچ تاریخی کاربران ایرانی به تلگرام

    سرعت انتقال پیام و امنیت بالا در کنار اختلالاتی که در سایر پیام رسان ها بود باعث شد تا تلگرام پس از انتشار نسخه اصلی در سال 2014 نرم افزارش به عنوان محبوب ترین پیام رسان ایرانی ها شناخته شود. اصلی ترین دلیل محبوبیت سریع تلگرام بین کاربران ایرانی افت سرعت و اختلالاتی بود که در دیگر پیام رسان ها به چشم می خورد و همین موضوع باعث شد تا بزرگترین کوچ مجازی دنیا در ایران اتفاق بیفتد و کاربران وایبر و دیگر پیام رسان ها به تلگرام مهاجرت کردند.

    شاید کاربران باید به دنبال پیام رسان جدیدی باشند چرا که زمزمه هایی از فیلترینگ تلگرام هم به گوش می رسد که در آخرین اقدام هم مسئولان صفحات غیر اخلاقی را فیلتر کردند.

    آرزوی دست نیافتنی شبکه های ایرانی!

    پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی بومی زیادی طراحی شدند که از جمله آن می توان به افسران، کلوب و فیس نما اشاره کرد که گاها با استقبال کاربران همراه بودند و گهگاهی هم روی بورس بودنداما بعد از مدتی این شبکه ها به مشکل بزرگی برخوردند آن بی اعتمادی کاربران بود.

    استارت آپ شروعی برای تحول نظام پیام رسان ها!

    با نگاهی کوتاه و گذرا به تاریخچه شرکت های بزرگ جهانی در عرضه فناوری اطلاعات و ارتباطات متوجه می شویم که تحول های این عرصه ایده های کوچکی بودند که در استارت آپ های مختلف مطرح شدند. اما با پشتکار و تلاش روز افزون به نتیجه دلخواه خود رسیدند، حال با توجه به علاقه زیاد کاربران ایرانی به پیام رسان ها شاید بهترین و کارسازترین روش، استارت آپ ها باشند که اگر ایده های خوبی از آن ها بیرون آید و حمایت شود ممکن است حاصل آن اعتماد کاربران ایرانی را به پیام رسان های داخلی بیشتر کند.


    گزارش از فائزه نوروزبیگی

    انتهای پیام/

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :استارتاپ