اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۴۳۴۵ انتشار : ۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۴

    افشاگری عابدینی درباره همکاری با آدیداس

    روز گذشته امیر عابدینی رئیس سابق کمیته بازاریابی فدراسیون در یک افشاگری تکان‌دهنده اعلام کرد که هیچ قراردادی با آدیداس امضا نشده است.
    شهروند: اگر فدراسیون فوتبال در تاریخ ١٤ آذر ١٣٩٦ در اطلاعیه‌ای کوتاه در سایت رسمی‌اش خبر از امضای قرارداد یک‌ساله با فرید جاسبی مدیر بخش خاورمیانه آدیداس منتشر کرد،‌ روز گذشته امیر عابدینی رئیس سابق کمیته بازاریابی فدراسیون در یک افشاگری تکان‌دهنده اعلام کرد که هیچ قراردادی با آدیداس امضا نشده است. صحبت‌های عابدینی از آنجایی اهمیت داشت که او ماه‌ها مذاکرات با آدیداس را انجام داد و در ریز جریان مکاتبات و رایزنی‌ها قرار داشت.
    آدیداس حرفش را تحمیل کرد
    عابدینی در این خصوص گفت: «فدراسیون فوتبال اعلام کرده قرارداد به‌گونه‌ای است که ٧٠‌درصد تخفیف می‌گیریم. چرا باید به این صورت باشد. تیم‌های مختلف دنیا به این صورت قرارداد می‌بندند که یک مبلغی را می‌گیرند. اشکالی که پیش آمد، این بود که وقتی ما با عجله از آدیداس پیراهن خریدیم، آدیداس متوجه شد که فدراسیون فوتبال ایران می‌خواهد با این برند قرارداد امضا کند و در بازی‌های آینده از لباس‌های آدیداس استفاده کند. تمام رقبای آدیداس از آن گردونه رقابت خارج شدند و آدیداس تنها ماند. در این صورت بود که آدیداس توانست حرفش را به ما تحمیل کند. این ٧٠‌درصدی که به فدراسیون فوتبال تخفیف داده است، روی عمده‌فروشی لباس‌ها نیست، بلکه روی خرده‌فروشی به ما تخفیف داده است. یعنی همان تخفیفی که به فروشگاه‌های خود در تهران می‌دهد.»
    این توافقی است برای خرید، نه قرارداد!
    افشاگری‌های امیر عابدینی به همین‌جا ختم نمی‌شود و او در ادامه توضیحات خود می‌گوید: «اگر آدیداس با فدراسیون قرارداد اسپانسرینگ امضا کند، باید برای استفاده از برند تیم‌ملی ایران به فدراسیون مبلغی را پرداخت کند و روی عمده‌فروشی هم به ایران ٧٥‌درصد تخفیف بدهد. نکته اینجاست که این توافق یک خرید از روی ناچاری بوده است. به همین دلیل است که فدراسیون جزییات قرارداد یک‌ساله‌ای که می‌گوید، با یک ایرانی به عنوان مدیرفروش خاورمیانه آدیداس امضا کرده است، اعلام نمی‌کند و در اختیار عموم قرار نمی‌دهد»
    چراهای بزرگ!
    عابدینی ضمن ضعیف خواندن عملکرد بخش بین‌الملل و اقتصادی فدراسیون به این شکل سوالاتی را از مدیران فدراسیون مطرح می‌کند و خواهان پاسخگویی به آن شده است: «فدراسیون برنامه‌ریزی ندارد. من سوالم همیشه این بود که چرا ما با آل اشپورت قراردادمان را لغو کردیم؟ چه دلایلی برای این کار داشتیم؟ چرا قرارداد دوم را با جیووا منعقد کردیم؟ و چرا آن را لغو کردیم؟ چرا قبل از قرارداد با آدیداس لباس آنها را پوشیدیم؟ چرا قرارداد نبستیم؟ چرا خرید کردیم؟ چرا آدیداس را بی‌رقیب کردیم؟ همه اینها سوالاتی است که فدراسیون باید به آنها جواب بدهد.»
    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی