اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۸۴۲ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۲

    واحدهای تولیدی زنجان در بازاریابی برای صادرات پایدار ضعف دارند

    زنجان - ایرنا - معاون امور گمرکی اداره کل گمرک استان زنجان گفت: دستیابی به صادرات پایدار در گرو بازاریابی و ماندن در عرصه رقابت است ولی واحدهای تولیدی این استان در این موارد دچار ضعف هایی هستند.

    عبدالرضا کشاورز روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به الکترونیکی شدن فرایندهای اظهار، ورود و ترخیص کالا در گمرک زنجان اشاره کرد و افزود: اکنون صاحبان کالاها برای صدور کالاهای خود نیازی به حضور در گمرک ندارند و از طریق سامانه های الکترونیکی طراحی شده می توانند نسبت به اظهار کالاها و اسکن اسناد خود اقدام کنند.
    وی ادامه داد: خدمات ارزیابی کالا در محل بدون نیاز به انتقال آن به گمرک که حتی در روزهای تعطیل نیز انجام می شود، از دیگر اقدامات گمرک زنجان برای تسریع در انجام امور و کاهش هزینه های صادارت کالاها برای تولید کنندگان در این استان است.
    کشاورز با بیان اینکه سه مسیر سبز، زرد و قرمز برای ترخیص کالاها از گمرکات در کشور تعریف شده است، اظهار کرد: کالاهای موجود در مسیر سبز نیازی به کسب مجوزهایی همچون استاندارد و بهداشت ندارند، ولی برای کالاهای واقع در مسیرهای زرد و قرمز به فراخور نوع و شرایطشان باید مجوزهایی برای ترخیص صادر شود.
    وی افزود: در زمان حاضر کالاهای موجود در مسیر سبز، در کمترین زمان ممکن که کمتر از نیم ساعت به طول می انجامد از گمرک زنجان ترخیص می شوند.
    معاون امور گمرکی اداره کل گمرک استان زنجان به ضرورت تک نرخی شدن ارز در کشور اشاره کرد و افزود: تثبیت قیمت ارز اثرات مطلوبی در ارتقای کیفیت کالاهای داخلی به دنبال دارد و عرصه را برای رقابت با محصولات خارجی برای تولیدکنندگان داخلی فراهم می کند.
    7312/6085

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی