اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۸۲۶ انتشار : ۱۸ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۵۸

    بازاریابی، مهمترین دستاورد حضور گلکاران محلاتی در نمایشگاه گل مسکو

    خمین - ایرنا - معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت: بازاریابی و توسعه تبادل تجاری گل و گیاه ،مهمترین دستاورد حضور گلکاران محلاتی در نمایشگاه بین المللی گل مسکو است.

    محمد رضا شفیعی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این دستاورد حاصل عرضه گل با کیفیت و رایزنی با شرکت های بزرگ تولید کننده و صادر کننده گل و گیاه روسیه در نمایشگاه بین المللی گل مسکو است.
    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: نمایشگاه بین المللی گل مسکو از سوم تا پنجم شهریور ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های مسکو برپا شد.
    وی ادامه داد: در این نمایشگاه 198 شرکت از 28 کشور حضور داشتند که کنسرسیوم گل محلات در این نمایشگاه به نمایندگی از ایران ، برای نخستین بار در کنار بزرگان گل و گیاه دنیا قرار گرفت.
    وی بیان کرد: استقبال از گل های مریم ، لیسیانتوس،کروتن، تراریوم و کاج تولید شده در محلات و عرضه در این نمایشگاه بین المللی کم نظیر بود.
    شفیعی گفت: غرفه ایران (محلات ) یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه بود و این فرصت در پی توافق برجام توسط دولت ایجاد شد.
    وی ادامه داد: رایزن اقتصادی ایران در کشور روسیه از غرفه ایران (محلات) بازدید کرد و کنسرسیوم گل محلات راه سبز ایران - روسیه را پیشنهاد کرد و مذاکراتی با رئیس بخش ترخیص کالای گمرک مسکو انجام داد.
    وی ادامه داد: هیات اعزامی از محلات از بزرگترین تولیدکننده و پخش گل و گیاه روسیه (شرکت ماسکوبینا )که دارای 97 هکتار گلخانه پیشرفته سبزی و صیفی و گل و گیاهان زینتی است، بازدید و در خصوص فروش برخی گونه های گیاهی مذاکره کرد.
    وی ادامه داد: بازدید هیات اعزامی از شرکت واردکننده و پخش کننده گل نوادو، فلوریتا و بازار گل رژیا ،تبادل اطلاعات با شرکت های مختلف روسی، فرانسوی و هلندی در محل غرفه ایران از دستاوردهای دیگر حضور بهره برداران گل ایران از محلات در این نمایشگاه بود.
    شفیعی گفت: به منظور حضور در این نمایشگاه و به دست آوردن قسمتی از بازار پر رونق گل روسیه، بررسی های همه جانبه از بهمن ماه سال 94 با اعزام تیم کارشناسی به مسکو آغاز و با شرکت روسی ایرانی پارس روس به عنوان شریک تجاری همکاری انجام شد.
    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از ایرنا، وی بیان کرد: برای حضور در نمایشگاه روسیه، بررسی تکمیلی میدانی بازار و شناخت ویژگی های بازار گل رتین کشور، آشنایی و برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی حوزه گل و گیاه، شناخت قوانین و مقررات و دیگر الزامات قانونی ورود به بازار انجام شد.
    شفیعی افزود: محموله ای شامل 44 گونه گیاه زینتی شامل انواع رز، مریم، لیسیانتوس، لیمونیوم، داوودی، سیکلامن، اطلسی، پیراکانتا، پتوس، یاس به وزن 1290 کیلوگرم تهیه و به روسیه ارسال شد.
    معاون پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی گفت:به منظور انسجام و هم افزایی توان تولید کنندگان و صادر کنندگان گل و برای توسعه بازرگانی خارجی گل محلات در سال جاری گام بنیادی تشکیل کنسرسیوم گل محلات برداشته شد و هماهنگی های لازم برای بررسی شرایط حضور در نمایشگاه و گرفتن غرفه و تعیین گونه های گیاهی که قابلیت حضور در نمایشگاه را دارند انجام گرفت.
    وی افزود: کشور روسیه با واردات حدود چهار میلیارد دلار گل، پس از آلمان بزرگترین وارد کننده گل جهان است.
    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از ایرنا، وی گفت: امید است که با برداشتن دومین گام بلند حضور گل ایران در روسیه و انجام فرایند اصولی صادرات گل ، با پیگیری و حمایت مسئولان با عقد قرارداد های صادرات صادرات اصولی گل محلات به روسیه آغاز شود.
    شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است که 18 درصد از سطح زیر کشت کشور 12درصد از تولید گل شاخه بریده در کشور،80 درصد تولید گل های فصلی نشائی 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.
    7277/6013/

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی