اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۷۷۶ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

    سرمایه گذاران سرمایه خود را در مسیر ایجاد اشتغال هزینه کنند

    شیراز- ایرنا- مدیر کل شهر کامپیوتر فافا و از کارآفرینان استان فارس گفت: سرمایه گذاران بخش خصوصی سرمایه خود را در مسیر اسجاد اشتغال و کارآفرینی هزینه و صرف کنند.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از ایرنا، غلامرضا تمیس، جمعه در نخستین کنفرانس بازاریابی و فروش در بازار الکامپ و تلکام جنوب کشور در شیراز افزود: در شرایط امروز که دولت با مشکلات اعتباری دست به گریبان است و امکان ایجاد اشتغال در سطح گسترده برای دولت وجود ندارد، این سرمایه گذاران بخش خصوصی هستند که می توانند با راه اندازی فعالیت های اقتصادی مختلف، زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.
    وی ادامه داد: یکی از دغدغه های اصلی خانواده ها و جوانان ما خصوصا جوانان تحصیل کرده مساله اشتغال است و این در حالی است که زمینه ها و فرصت های ایجاد اشتغال در کشور نیز فراوان است.
    تمیس اظهار کرد: ما نباید به انتظار بنشینیم که دولت به تنهایی مشکل اشتغال را حل کنید چرا که چنین امکانی برای دولت نیز وجود ندارد و بنابراین باید با تغییر نگاه و فکر خود، ایده های کارآفرینی را عملیاتی کنیم.
    وی، تعداد اشتغال مستقیم ایجاد شده در شهر کامپیوتر فافا را 45 نفر دانست و گفت: تعداد بسیاری نیز به طور غیر مستقیم از طریق فعالیت های این مجموعه مشغول فعالیت هستند.
    این کارآفرین استان فارس اضافه کرد: علاوه بر این، در طول سال نیز جوانان بسیاری تحت عنوان کارآموز، آموزش ها و مهارت های لازم را در حوزه کامپیوتر و همچنین بازاریابی فرا می گیرند و خود به طور مستقل فعالیتی را آغاز می کنند و زمینه اشتغال تعداد دیگری را نیز فراهم می کنند.
    وی با اشاره به سابقه 17 ساله این مجموعه در تامین قطعات و تجهیزات کامپیوتری در جنوب کشور گفت: از همان ابتدا تلاش کردیم تا با صداقت در گفتار و عمل، کالای با کیفیت را با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار دهیم.
    تمیس، در خصوص برگزاری نخستین کنفرانس بازاریابی و فروش در بازار الکامپ و تلکام جنوب کشور هم گفت: با توجه به جایگاه و نقش بازاریابی در توسعه و گسترش فعالیت هر مجموعه ای و لزوم انتقال دانش این کار به فعالان این حوزه، اقدام به برگزاری این کنفرانس کردیم که با استقبال خوبی نیز همراه شد.
    مدرس دانشگاه و مشاور برترین برندهای داخلی و بین المللی نیز، جایگاه کشور در زمینه بِرندسازی و بازاریابی را نامطلوب توصیف کرد و گفت: امروز حتی شرکت های بزرگ ما نیز نسبت به بازار آشنایی چندانی ندارند و فعالیت ها عمدتا به شکل سنتی پیش می رود.
    کامران صحت افزود: امروز بازار دانش محور شده است و اگر تولیدکنندگان و شرکت های ما بخواهند از گردونه رقابت سختی که در بازار داخلی و خارجی وجود دارد خارج نشوند باید به دانش و آگاهی خود در زمینه بازاریابی بیافزایند و اطلاعات خود را به روز کنند.
    وی ادامه داد: البته برای ایجاد هر تغییری باید هزینه آن را نیز پرداخت و در مقابل مشکلاتی که ممکن است به شکل مقطعی ایجاد شود مقاومت کنیم.
    این مدرس دانشگاه، ضمن تاکید بر لزوم توجه به حقوق مصرف کننده گفت: برخی تولیدکنندگان به مشتری مانند گروگان نگاه می کنند چرا که برای مشتری امکان انتخاب دیگری وجود ندارد و مجبور است که شاید به رغم میل باطنی آن محصول را انتخاب کند.
    صحت اضافه کرد: این مشکل زمانی حل می شود که کارها از انحصار دولت یا چند مجموعه خاص خارج شود تا مشتری گزینه های متعدد برای انتخاب را در مقابل داشته باشد.
    او افزود: در چنین موقعیت بازار رقابتی است که تولید کننده برای جذب مشتری ناگذیر است که محصولی با کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مناسب در اختیار مشتریان خود قرار دهد.
    6122 / 1876

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.