اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۷۷۵ انتشار : ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

    صنایعی که غریبانه در زنجان فعالیت می کنند

    صنایعی در استان وجود دارد که بسیاری از مردم، مصرف‌کننندگان و یا خرده‌فروشان از آن اطلاعی ندارند و یا کالاهای تولیدی آن‌ها را خارجی و با قیمت‌های گزاف تصور می‌کنند و این عدم اطلاع مهجور ماندن کالای داخلی را به همراه دارد.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از ایسنا با این‌که فاصله چندانی با شهر زنجان ندارد ولی بسیاری از مردم شهرنشین، مصرف‌کنندگان و یا خرده‌فروشان زنجان این شرکت و یا محصولات تولیدی آن را نمی‌شناسند و آنانی که نام محصولاتش را شنیده‌اند، نمی‌دانند که این تولید داخلی در خود استان زنجان است و به همت اتاق بازرگانی بود که در بازدیدی توانستیم این شرکت را بشناسیم.

    شرکت صنایع استیل ایران در 40 کیلومتری شهر زنجان و در توابع شهرستان سلطانیه واقع شده است و کمتر کسی می‌داند که در این شرکت چه محصولاتی تولید می‌شود و وقتی از مردم شهر در رابطه با این مساله می‌پرسیم به علت نوع صنایعی که در استان وجود دارد، فکر می‌کنند که در این شرکت ورق‌های استیل و یا سینک ظرفشویی و یا امثال آن تولید می‌شود و کمتر کسی شناختی حتی نسبی از این شرکت و محصولاتش دارد.

    شرکت صنایع استیل ایران اولین تولیدکننده کارد و چنگال و قاشق در ایران است که به صورت یک مجموعه، تحت عنوان شرکت شروع به کار کرده و پس از گذر سال‌های زیاد هنوز هم توانسته است که به فعالیت خود ادامه دهد.

    مدیرعامل شرکت صنایع استیل ایران گفت: در سال 62 طرح اولیه این شرکت به عنوان نخستین کارخانه تولید قاشق و چنگال در ایران برنامه‌ریزی شد و قبل از این شرکت کارگاه‌هایی تولید می‌کردند، ولی صنایع استیل ایران پس از سال 67 برای به دست آوردن بازار ایران تولیدات این شرکت تحت عنوان مرکز تهیه تولید فلزات در کشور توزیع شد.

    علی ختایی ادامه داد: در سال 80 بود که استارت پدید آمدن رستوران‌ها و هتل‌های جدید در کشور زده شد و این همه، دری را به روی ما برای تولید کالای باکیفیت باز کرد و همچنین این وضعیت سبب شد که تقاضا در کشور برای کالاهای تولیدی با کیفیت و لوکس افزایش یابد و در سال 82 توانستیم کالای با کیفیت خود را به بازار عرضه کنیم.

    وی افزود: محصولات این شرکت اعم از انواع سرویس‌های قاشق، چنگال غذاخوری و کارد از مرغوب‌ترین مواد استیل 10/18 است که سالم‌ترین ابزار حفظ طعم و خاصیت انواع خوراک و غذا است و با استفاده از جدیدترین و پیشرفته‌ترین ماشین‌آلات آلمانی در ایران تولیدمی‌شود.

    بسته‌بندی خوب، فروشنده خاموشی که خریدار را صدا می‌زند

    رقابت در بازار کالاها و استراتژی شرکت‌ها در ارتقای برند و کسب سطح مطلوبی از فروش بازار موضوع مطرح در دنیای حاضر است و در کنار دیگر بخش‌های تولید صنعت بسته‌بندی نیز فعال بوده و با ارائه تکنولوژی‌های جدید بخشی از فرایند پشتیبانی از برند محصولات را به عهده دارد.

    در واقع امروز بسته‌بندی کالا نمایان‌گر نحوه نگه‌داری و محافظت کالا و برند و نیز چگونگی معرفی خصوصیات محصول به مصرف‌کننده باشد. از دید مصرف‌کننده بسته‌بندی، به عنوان بیرونی‌ترین ابزار برقراری ارتباط بین برند و مصرف‌کننده در قفسه فروشگاه، نقشی استراتژیک در تحریک مصرف‌کننده و موفقیت فروش بازی می‌کند. بسته‌بندی حکم پیام فروشنده به خریدار را دارد در اصل تولیدکننده برای موفقیت در این ارتباط دو طرفه باید بتواند به زبان خریدار صحبت کند.

    مدیر‌عامل شرکت صنایع استیل ایران گفت: با توجه به اهمیت برای تولیدات خود، محصولات و بسته‌بندی‌های جدیدی را مطابق با برند آلمانی طراحی کرده‌ایم، زیرا در دنیای امروز بسته‌بندی می‌تواند ذائقه و یا گاها نیازهای مشتری را تغییر دهد که این می‌تواند نتایج خوبی را در فروش محصولات حاصل کند.

    ختایی یادآور شد: در راستای تامین نیازهای ویژه مشتریان این شرکت بسته‌بندی‌های کادویی مختلف را با توجه به نوع کالا فراهم آورده است و همچنین این شرکت در جهت ارائه خدمات خاص به هتل‌ها، موسسات و سازمان‌ها توانایی انجام چاپ و حک نام و نشان آن‌ها را بر روی محصولات مختلف در هر تیراژ دارا است.

    تحقق نیاز مصرف‌کنندگان با بازاریابی کالاها و خدمات

    بازاریابی به عنوان فرایندی مدیریتی ـ اجتماعی تعریف می‌شود که به وسیله آن افراد و گروه‌ها از طریق تولید و مبادله کالا با یکدیگر، به امر تأمین نیازها و خواسته‌های خود اقدام می‌کنند. بازاریابی گاهی اوقات به هنر فروش نیز معروف است؛ ولی فروش یکی از توابع کوچک بازاریابی به حساب می‌آید. تعریف لغت‌نامه‌ای بازاریابی عبارت است از «فراهم کردن کالاها یا خدمات برای برآورده ساختن نیازهای مصرف‌کنندگان.» به بیان دیگر، بازاریابی شامل درک خواسته‌های مشتری و تطابق محصولات شرکت، برای برآورده ساختن آن نیازها و در برگیرنده فرایند سودآوری برای شرکت است. بازاریابی موفق مستلزم برخورداری از محصول مناسب در زمان مناسب و مکان مطلوب است و اطمینان از اینکه مشتری از وجود محصول مطلع است، از این رو موجب سفارش‌های آینده می‌شود.

    مدیرعامل شرکت صنایع استیل ایران در این راستا خاطرنشان کرد: به دنبال بازاریابی در شمال و شمال‌غرب کشور برای محصولات خود هستیم تا بتوانیم کالاهای خود را به در این بخش از کشور معرفی کرده و بازار فروشی را برای خود ایجاد کنیم همچنین در برنامه‌های‌مان برای بازاریابی در استان زنجان و نیز شهرستان‌های این استان طرح‌هایی را پیش‌بینی کرده‌ایم زیرا که وقتی مردم تفاوت کالای کیفیت مرغوب داخلی را با کالاهای قاچاق متوجه شوند خود به کالاهای داخلی روی می‌آورند.

    تبلیغات و ارتباط با رسانه‌ها

    تبلیغ ریشه در زندگی اجتماعی انسان‌ها دارد عملی است که در آن فروشنده یا تولیدکننده‌ای با انجام امری سعی می‌کند که خریدار بالقوه را از تولید این محصول آگاه کند. این عمل با روش‌های گوناگونی انجام می‌شود.

    همکاری با رسانه‌ها به خصوص رسانه‌های تصویری مانند ایجاد ملکه ذهنی برای مصرف‌کنندگان است و تبلیغات سازنده در این زمینه می‌تواند معرفی محصولات را به خوبی عهده‌دار شود و با تغییر ذائقه مصرف‌کننده وقتی که استفاده از نوعی کالا ملکه ذهن فرد شد، کالا وارد سبد مصرفی فرد شده و کم کم بازار فروش برای کالا به راحتی ایجاد می‌شود.

    عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی در این راستا، اظهار کرد: اتاق بازرگانی ویترین اقتصادی هر استان است و همکاری و استفاده از ظرفیت‌هایی که اتاق در همکاری با سایر استان‌ها و یا کشورها ایجاد می‌کند، فرصت مناسبی برای معرفی محصولات و ایجاد بازارهای فروش است.

    ولی‌الله منصوری خاطرنشان کرد: اتاق برنامه‌هایی برای معرفی بخش‌های اقتصادی استان است و می‌توانیم این شرکت و محصولاتش را معرفی کنیم و در روزهای آتی هیئت تجاری از کشور رومانی به استان خواهد آمد که در صنعت هتلینگ توانایی بالایی دارد و شما نیز می‌توانید محصولات خود را به انان معرفی کنید.

    مبارزه با قاچاق کالا

    در سال‌های اخیر کالاهای قاچاقی که به کشور وارد شده‌ موجب شده است که تولیدکننده داخلی توان تولید و رقابت را از دست بدهد و یا ورشکست شده و کارگران شغل خود را از دست داده‌ و وضعیت اقتصادی فرد و جامعه بد می‌شود و از طرفی هم ذائقه مصرف‌کننده داخلی تغییر کرده و با مصرف کردن کالاهای قاچاق میخی بر تابوت تولیدکننده می‌زنند که البته مبارزه با قاچاق هم در سال‌های اخیر توانسته از میزان این قاچاق‌ها را کاهش دهد.

    مدیرعامل شرکت صنایع استیل ایران خاطرنشان کرد: بحث مبارزه با قاچاق کالایی که روزهای اخیر در کشور مطرح است سبب افزایش اعتماد به نفس تولیدکنندگان برای تولید و تداوم آن شده است و اگر این مهم همان طور که هست ادامه یابد تولیدکنندگان می‌توانند با افزایش قدرت خود به بازارهای رقاتبت جهانی واردشوند که البته هم اینها در زیر سایه مصرف کالای تولید داخل توسط مصرف‌کننده و مبارزه با قاچاق توسط مسوولان است.

    رضا مهدی‌نیا، نماینده بانک سپه در این راستا خاطرنشان کرد: برای حمایت از صنعت قدم برداشته‌ایم و سعی در این داریم که با اعطای تسهیلات ویژه‌ای بتوانیم از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران در استان حمایت کنیم و از اتاق بازرگانی می‌خواهیم که ظرفیت‌های ما را به صاحبان صنایع در استان بشناساند چرا که انان پل ارتباطی با صنایع هستند و این نقص کار ما در بازاریابی است که نتوانسته‌ایم ظرفیت‌های‌مان زرا به خوبی به صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران نشان دهیم.


    انتهاي پیام

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی