اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۶۳۰ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۰۳
    معاون وزیر تعاون و رفاه اجتماعی در زنجان:

    تعاونیها در بازاریابی و برندسازی ضعیف عمل می‌کنند

    معاون وزیر تعاون ،کار و رفاه اجتماعی گفت: تعاونیها در تبلیغ، بازاریابی، معرفی و برندسازی ضعیف عمل کرده‌اند و محصولات تعاونیها در عرضه به بازارهای داخلی و خارجی به خاطر سادگی و عدم ارائه بسته‌بندی مناسب با اقبال ضعیفی روبه‌رو می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم از زنجان، سید حمید کلانتری شامگاه شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه توانمندیهای تعاون در مجموعه ورزشی کارگران زنجان با اشاره به اینکه تعاونیها به عنوان نهادهای اقتصاد اجتماعی به حساب می‌آیند اظهار داشت: اگر کالایی تولید شود اما بازار هدفی نداشته باشد، تولید بی‌فایده است چرا که یک تولیدکننده زمانی موفق عمل خواهد کرد که پیش از تولید و همراه با تولید باید بازار مصرف خود را توسعه دهد.

    وی ابراز کرد: تعاونیها در کشور ما در تبلیغ، بازار یابی، معرفی و برند سازی ضعیف عمل کرده‌اند و محصولات تعاونیها در عرضه به بازارهای داخلی و خارجی به خاطر سادگی و عدم ارائه بسته‌بندی مناسب با اقبال ضعیفی از طرف خریداران و جامعه هدف روبه‌رو می‌شوند.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه عده‌ای نیز که تولیدکننده واقعی نیستند اما بیشترین تبلیغات را در رسانه‌ها دارند و تنها با برندسازی و ارائه بسته‌بندیهای نوین توانسته‌اند هنر خود را به نمایش بگذارند و سهم بیشتری را در بازار کسب کنند.

    وی گفت: تعاونیها در کشور ما شاید به خاطر نجابت و مردمی بودنشان تبلیغات و بازاریابی را کار درستی تلقی نمی‌کنند معتقدند که در این زمینه نباید سرمایه‌گذاری کرد و این اشتباه به نظر می‌رسد.

    کلانتری گفت: تولیدکنندگان در بخش تعاون باید در تمامی مراحل عرض اندام کرده و با برندسازی بتوانند استاندارد کالا و کیفیت آن را تضمین کنند و به این ترتیب اعتماد خریدار را جلب خواهند کرد.

    وی گفت: هفت راهبرد را در وزارت تعاون پیگیری می‌کنیم که اصل ششم آن توسعه بازار و برند است.

    معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه فروشگاههای مصرف ما باید زیباترین عرضه کنندگان کالاهای تعاونی باشند افزود: شبکه تعاونیها باید هم در بازار مجازی و هم در بازار حقیقی حضور جدی داشته باشند.

    وی همچنین آماری از صادرات در دو سال گذشته را ارائه کرد و افزود: در سال 93 یک میلیارد و 300 میلیون دلار در سال 94 یک میلیارد و 700 میلیون دلار، شاهد صادرات بخش تعاون بودیم که پیش‌بینی می‌شود این رقم در سال جاری به 3 میلیارد دلار برسد و این امر مشارکت عمومی را می‌طلبد.

    کلانتری ابراز کرد: برگزاری نمایشگاه در زمینه تعاون تمرینی برای حضور در عرصه بین‌المللی است که باید جدی گرفته شود.

    وی گفت: هر تولید کننده و غرفه‌دار باید سعی کند تا خودش را در آینه دیگران ببیند و ضمن برطرف کردن ضعف خود قوتهای دیگران را درک کند و به کیفیت مناسب محصولات تولیدی خود بیاندیشد و کالای بهتری را عرضه بازار مصرف کند.

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی