اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۵۲۳ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۸

    عابدینی: لیگ شانزدهم از حق پخش برخوردار می‌شود/ بخواهند آدیداس را فراهم می‌کنم

    سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسون فوتبال می‌گوید مذاکرات خوبی در جهت دستیابی به راهکار مناسبی برای حل مشکل حق پخش با سازمان صداوسیما انجام داده‌اند.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از ایسنا، با شروع فصل جدید فوتبال ایران یکی از موضوعات پربحث این روزهای جامعه فوتبال، حق پخش و تبلیغات محیطی است که حداقل درباره حق پخش در چند سال گذشته نتوانسته حقوق واقعی خود را دریافت کند.

    اما با حضور امیر عابدینی به عنوان سرپرست سازمان اقتصادی و بازاریابی فدراسیون فوتبال و تغییر مدیریت در سازمان صداوسیما امیدواری‌ها نسبت به حل شدن موضوع حق پخش افزایش یافته است.

    امیر عابدینی درباره حق پخش، تبلیغات محیطی، اسپانسر لیگ برتر، اسپانسر تیم ملی و... توضیحاتی را به ایسنا ارائه کرد.

    * حدود یک ماه از حضور شما در سازمان اقتصادی و بازاریابی می‌گذرد اما هنوز پرونده حق پخش و تبلیغات محیطی مسابقه‌های لیگ برتر باز است و در این باره به طور کامل شفاف‌سازی نشده است.

    اولا باید این  مباحث را از هم جدا کنیم. ما از چند راه مختلف می‌توانیم برای فوتبال درآمدزایی کنیم. نخست حق پخش، دوم تبلیغات محیطی، سوم اسپانسر برای هواداران، چهارم ارزش افزوده و پنجم پخش اینترنتی مسابقه‌ها است. برای هر کدام از این بخش‌ها تعریفی وجود دارد. درباره تبلیغات محیطی همه چیز انجام شده و با شرکت فناپ به مدت دو فصل قرارداد بسته شده است. رقم قرارداد هم پیش از این اعلام شده و برای سال نخست ۵۰ میلیارد و برای سال دوم با ۳۰ درصد افزایش ۶۵ میلیارد تومان دریافت خواهیم کرد.

    * در قراردادی که سازمان لیگ با شرکت فناپ منعقد کرده گفته می‌شود این حرکت به نوعی پا در کفش تیم‌هایی مانند استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی کردن است.

    اتفاقا برعکس است. هر کدام از این اسپانسرها مستقل عمل می‌کنند و اگر کسی هم قرارداد داشته باشد، بر اساس آن عمل می‌کند. ما به جز استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی، ۱۳ تیم دیگر داریم که آن‌ها هم بعضا پرطرفدار هستند و باید از حقوق خودشان بهره‌مند شوند. ما تصمیمی نمی‌گیریم که به ضرر استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی باشد بلکه می‌خواهیم دامنه تبلیغات را گسترده‌تر کنیم. ما در حال فرصت‌سازی هستیم و اقدامات ما برای هیچ کدام از این سه تیم تهدید محسوب نمی‌شود.   اتفاقا درچند وقت اخیر جلسه‌ای را با حضور علی‌اکبر طاهری، پندار توفیقی و نماینده باشگاه تراکتورسازی برگزار و راهکارها را برای آن‌ها ترسیم کردیم که هر سه نفر با طرح سازمان لیگ موافقت کردند.

    * هنوز هم برخورداری از حق پخش مسابقه‌های لیگ برتر در فصل جاری در هاله‌ای از ابهام است و مشخص نیست پس از دو سال فوتبال می‌تواند به طور تمام و کمال از حقوق خود برخوردار شود. در این رابطه هم اقداماتی صورت گرفته؟

    حق پخش یک قانون است و در فیفا، کنفدراسیون فوتبال آسیا و اکثر کشورهای دنیا قابل استیفا است اما این قوانین در کشور ما وجود ندارد. فیفا تعریف دقیقی برای این موضوع دارد اما در مجلس شورای اسلامی تعریفی در قانون بودجه برای آن صورت نگرفته است. باید این مشکل را با تعامل حل کنیم. خوشبختانه صداوسیما در این دوره رویکرد خوبی نسبت به ورزش و خصوصا فوتبال دارد و به دنبال این هستیم که با تعریف حقوق فوتبال به آن دست یابیم. کارهایی در این رابطه شروع شده و امیدواریم نسبت به سال قبل که هیچ پولی گیرمان نیامد، امسال از این حقوق بهره‌مند شویم.

    * دقیقا چه راهکاری برای حل این مشکل تبیین شده است؟

    ما روی این موضوع کار کرده‌ایم و فعلا در فاز صفر هستیم. باید عوامل و وضعیت‌های مختلف حق پخش مورد بررسی قرار گیرد و رقم و عدد مشخص شود.

    * آیا راهکار فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال پخش اینترنتی مسابقه‌ها است؟

    پخش اینترنتی بدون هماهنگی با صداوسیما جواب نمی‌دهد و باید روی این موضوع تعامل کنیم. باید از تبلیغات محیطی در کنار حق پخش استفاده کنیم. این تبلیغات را در اختیار صداوسیما قرار می‌دهیم و صداوسیما ارزش افزوده آن را به صورت یک جا واگذار می‌کند. فوتبال در حال حاضر توان خرید ارزش افزوده را ندارد. باید برای این موضوع قالبی تعریف شود.

    * صحبت‌های شما به گونه‌ای است که هنوز هم ابهاماتی درباره حق پخش وجود دارد.

    روش‌های مختلفی وجود دارد و ما قصد داریم از تبلیغات قبل، بعد و میان بازی‌ها توسط صداوسیما استفاده کنیم و حق پخش را بگیریم. این یک روش است و روش‌های دیگری هم وجود دارد که به دنبال بهترین راهکار هستیم.

    * آیا در لیگ شانزدهم می‌توان از حقوق پخش مسابقه‌ها بهره‌مند شد؟

    ما قصد تعامل با صداوسیما را داریم و به دنبال این هستیم که از روش‌های مختلف استفاده کنیم. یکی از روش‌ها پخش اینترنتی است. مثلا اگر کسی به تلویزیون دسترسی نداشت بتواند با ارزان‌ترین قیمت بازی‌ها را تماشا کند. فکر می‌کنم راهکارهای خوبی اندیشیده شده و در این فصل می‌توانیم به حق پخش دست یابیم.

    * با حضور شما در کمیته اقتصادی، صحبت‌هایی هم درباره تعویض اسپانسر البسه تیم ملی شده است و گفته می‌شود شما هم از این لباس‌ها راضی نیستید.

    من راضی نیستم و بر اساس پروتکل‌ها بین سرمربی تیم ملی و فدراسیون فوتبال، سرمربی باید از البسه تیم ملی راضی باشد. کی‌روش از این البسه‌ها راضی نیست و محمدرضا ساکت هم این موضوع را به عنوان مشکل پیش روی خود می‌بیند و به دنبال تغییر البسه تیم ملی است. الان هم دوستان ما این موضوع را تعقیب می‌کنند و اگر از من کمک بخواهند به این موضوع ورود می‌کنم.

    * گفته می‌شود اسپانسر احتمالی تیم ملی آدیداس است.

    از من برای این موضوع کمک خواسته نشده اما اگر بخواهند می‌توانم به تیم ملی و فدراسیون کمک کنم. اگر می‌گویند آدیداس خوب است چه بهتر.

    * در دوره ریاست شما در باشگاه داماش، این تیم از البسه آدیداس استفاده می‌کرد.

    ما خودمان در آن دوره آدیداس را از خارج از کشور وارد کردیم که کار بسیار خوبی بود و الان هم اگر بخواهند می‌توانیم این کار را انجام دهیم.

    * ایراداتی هم نسبت به هیات رییسه سازمان لیگ فوتبال وجود دارد که شما هم عضو آن هستید و برخی از اعضا صلاحیت حضور در این هیات رییسه را ندارد.

    من در سازمان لیگ یک فرد هستم و وظیفه خودم را انجام می‌دهم. علی کاظمی به عنوان سرپرست سازمان لیگ می‌تواند جلسه بگذارد و هیات رییسه را کامل کند. من حکیم باشی نیستم که در همه موارد دخالت کنم.

    انتهای پیام

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی