اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۴۱۶ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۷
    معاون استاندار آذربایجان شرقی:

    طرح‌های اشتغالزایی روستایی برمبنای اقتصاد مقاومتی در آذربایجان شرقی‌ اجرا می‌شود

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: روستاییان در بازاریابی محصولات و فروش مشکل‌دارند که برای برطرف کردن آن، باید بر ایجاد نمایشگاه‌های فصلی همت گذاشت و در کنار آن نباید از برندسازی محصولات غافل شد.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم از تبریز، محمدصادق پورمهدی صبح امروز در نشست توسعه روستایی با حضور فرمانداران و مدیران ارشد ادارات استان آذربایجان شرقی، با اشاره به انتخاب آذربایجان شرقی به‌عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی در کشور، اظهار داشت: الگوی توسعه روستایی در بخش اقتصاد مقاومتی از اهمیت خاصی برخوردار است و تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط با توسعه روستایی بخش ویژه‌ای را برای این توسعه بازکرده‌اند.

    وی افزود: در جلسه 10 روز پیش با وزیر کشور، 25 بند مصوب شد که این مسئله صرفا برای این نیست که روی کاغذ بماند و باید برای اجرای آن گزارش عملکرد دهیم.

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی، با اشاره به اقدامات مثبت در روستاهای کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: متأسفانه برخلاف این اقدامات سازنده، نسبت جمعیت روستایی به شهری در پیش از انقلاب که 70 به 30 بود، پس از پیروزی انقلابی با روندی معکوسی به میزان 30 به 70 تغییریافته و این نشان‌دهنده حلقه مفقوده‌ای است که نتوانسته‌ایم تابه‌حال نسبت به حل آن اقدام کنیم.

    وی ادامه داد: توسعه روستایی در بخش‌های اشتغال‌زایی، هم‌افزایی و جذب نیروی انسانی توانمند را باید در روستاها به‌صورت جدی پیگیر باشیم و در تکمیل زیرساخت‌ها و احداث راه‌های ارتباطی در استان وضعیت خوبی را شاهد هستیم.

    پورمهدی، با تأکید بر فرهنگ‌سازی و زمینه‌سازی برای اشتغال، در روستاها برای احداث یک واحد تولیدی بوروکراسی عظیم اداری حاکم شده و نمی‌تواند زمینه‌ساز اشتغال روستائیان باشد  و فرمانداران محترم با احصای این مسائل، اقداماتی را انجام دهند که مردم روستایی گرفتار بوروکراسی اداری نشوند.

    وی افزود: دستگاه‌های دولتی در راستای ایجاد خدمات متمرکز و دوری از کارهای جزیره‌ای، مکلف به انجام اقدامات در بخش روستایی هستند و اگر موانعی در جریان اقدامات باشد، اعلام کنید تا نسبت به رفع اقدامات انجام شود.

    معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه اقدامات در حوزه روستایی نباید روی کاغذ بماند، تصریح کرد: روستاییان در بازاریابی محصولات و فروش مشکل‌دارند که برای رفع آن، باید بر  ایجاد نمایشگاه‌های فصلی همت گذاشت و در کنار آن نباید از برند سازی محصولات و استفاده از ظرفیت‌های نهادهای دیگر غافل شد.

    وی در پایان، با اشاره به اینکه برخی از سازمان ها و نهادها متعهد به ایجاد شغل در استان شده اند، تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی متعهد شده است که در سال 95، 5100 شغل با اعتباری بالغ بر 128 میلیارد تومان و بسیج سازندگی نیز با 54 میلیارد تومان، مکلف به ایجاد 3650 شغل در استان شده است که در این پروژه ها باید برش های شهرستانی نیز لحاظ شود.

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی