اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۳۸۴ انتشار : ۲۷ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۵
    مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان زنجان:

    قیمت شکر تا 10 روز آینده در بازار استان زنجان تعدیل می‌شود

    مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی استان زنجان علت اصلی افزایش قیمت شکر در کشور و به تبع آن استان زنجان را عدم همکاری و عرضه نامناسب شکر توسط بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: یک هفته تا 10 روز آینده قیمت شکر در استان زنجان تعدیل می‌شود.

    عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان با اشاره به اینکه شکر در بازار توسط بخش خصوصی به قیمتهای متفاوت از جمله 3 هزار، 3 هزار و 300 تا 3 هزار و 400 تومان به فروش می‌رسد اظهار داشت: در حال حاضر نیز شکر به نرخ دولتی در 400 فروشگاه استان زنجان عرضه می‌شود.

    وی تصریح کرد: علاوه بر این کالای شکر به نرخ دولتی در فروشگاه‌های بزرگ تحت عنوان فروشگاه‌های معین از جمله اتکا، رفاه، شهرداری، جهاد کشاورزی، فرهنگیان، راه‌آهن و آدونیس به صورت مستمر عرضه می‌شود.

    مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: نرخ دولتی شکر توزیع شده در این فروشگاه‌ها 2 هزار و 580 تا 2 هزار و 600 تومان بوده است.

    وی با بیان اینکه شکر موردنیاز برای تولیدکنندگان، پرورش‌دهندگان زنبورعسل و صاحبان صنایع از طریق بورس کالای کشاورزی عرضه می‌شود گفت: روزانه شکر مصرفی در بازار بورس حدود 4 هزار تن با قیمت پایه 2 هزار و 300 تومان عرضه می‌شود که متقاضیان این کالا می‌توانند از طریق کارگزاری بورس نسبت به خرید شکر اقدام کنند.

    جعفری با اشاره به اینکه بر اساس گزارشات مسئولان، کشور کمبودی به لحاظ ذخیره شکر احساس نمی‌کند افزود: بر این اساس مشکل فعلی افزایش قیمت در کشور و به تبع آن استان زنجان مربوط به ذخائر این کالا نیست بلکه محدودیت در توزیع و عرضه آن از مبادی بخش خصوصی است.

    توزیع نامناسب شکر توسط بخش خصوصی

    وی علت اصلی افزایش قیمت شکر در کشور و به تبع آن استان زنجان را عدم همکاری و عرضه نامناسب شکر توسط بخش خصوصی اعلام کرد و در پاسخ به سوال تسنیم مبنی بر زمان کاهش قیمت شکر در بازار مصرف گفت: بر اساس اظهارات قائم مقام وزیر تا یک هفته الی 10 روز آینده قیمت شکر تعدیل می‌شود.

    کاهش قیمت شکر با آغاز برداشت چغندرقند

    مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ابراز کرد: طبق گفته‌های مسئولان انجمن صنفی کارخانجات قند و شکر با آغاز برداشت محصول چغندرقند تا شهریور و مهرماه به طور قطع شاهد کاهش قیمت شکر در سطح کشور و به تبع آن استان زنجان خواهیم بود.

    وی با اشاره به افزایش قیمت مرغ گرم در بازار به تسنیم گفت: بر اساس آخرین گزارشات قیمت مرغ گرم در 24 تیرماه در بازار استان زنجان 7 هزار و 600 تومان بوده است.

    جعفری با بیان اینکه مرغ منجمد به قیمت دولتی گران نشده است از مردم خواست تا به منظور تامین مایحتاج خود از جمله مرغ اقدام به خرید مرغ منجمد به قیمت 5 هزار و 100 تومان کنند.

    وی با اشاره به اینکه مرغ منجمد به قیمت مصوب در بازار عرضه به فروش می‌رسد از ادارات و دستگاه‌های دولتی نظیر بیمارستانها، مراکز نظامی و سایر خواست تا نسبت به خرید این محصول اقدام کنند.

    مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در ماه جاری میزان تولیدات زنجان 2 برابر نیاز داخل استان است، عنوان کرد: تولیدکنندگان زنجانی علاوه بر داخل استان، مرغ گرم موردنیاز بازار سایر استانهای کشور را نیز تامین می‌کنند.

    کاهش جوجه‌ریزی در استان‌های گرمسیر

    وی به علت اصلی افزایش قیمت مرغ گرم در بازار مصرف استان زنجان تصریح کرد: کاهش جوجه‌ریزی در استان‌های گرمسیر و جو روانی حاکم بر کشور سبب سوء‌استفاده بخش خصوصی و ایجاد حباب قیمتی در بازار مرغ گرم شده است.

    جعفری افزایش قیمت تخم‌مرغ در بازار استان زنجان را نسبت به گذشته قابل توجه ندانست و افزود: قیمت تخم‌مرغ در بازار استان زنجان از قیمت تمام شده فاصله چندانی ندارد.

    وی با تاکید بر اهمیت ایجاد و تقویت زنجیره های تولید در حوزه های مختلف کشاورزی به ویژه نقش آن در بازاریابی محصولات گفت: بازاریابی به عنوان مهم ترین حلقه زنجیره تولید در انتهای این زنجیره قرار دارد چرا که تولید کننده هیچ تولیدی انجام نمی‌دهد مگر به امید دسترسی به بازار خوب برای محصول تولیدی خود.

    مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: اگر انتهای زنجیره تولید( بازار) با مشکل مواجه شود کل حلقه‌های زنجیره تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد و این نشان می‌هد که بازار نقش کلیدی در موفقیت زنجیره‌ها دارد.

    وی با بیان اینکه بازار، تجارت و صادرات را به عنوان لکوموتیو قطار بخش تولید عنوان کرد و افزود: اگر این لکوموتیو از نظر قدرت و سرعت درست عمل کند می‌تواند قطار تولید را به سرمنزل مقصود برساند.

    جعفری ابراز کرد: تمامی حلقه‌ها در زنجیره تولید یعنی مراحل قبل از کشت، تامین نهاده‌ها، کاشت، داشت، برداشت و بازاریابی بدون تعریف سیستم بازاریابی و بازرگانی مناسب با مشکل مواجه می‌شوند که باید اقدامات لازم از سوی مسئولان انجام گیرد.

    وی ضمن تاکید بر تعریف مدیریت واحد در کل فرایند تولید برای حوزه‌های مختلف تولیدی عنوان کرد:  این مدیریت واحد شرایط تمام زنجیره‌ها و مراحل تولید را مد نظر قرار دهد.

    مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: تولید محصولات مختلف در قالب زنجیره‌های تولید سبب می‌شود تا تمام عوامل در فرآیند تولید به صورت زنجیروار به یکدیگر متصل شده و در این میان امکان ایجاد رانت‌ها و حلقه‌های زائد از بین رفته و نهایتا بهره و سود اصلی نصیب حلقه‌ها و تولید کنندگان اصلی شود.

    وی با اشاره به تصویب زنجیره‌های تولید در برخی محصولات نظیر گوشت مرغ خاطرنشان کرد: بر این اساس تولید این محصول همانند سایر کشورهای بزرگ اروپایی و آمریکایی توسط چند زنجیره بزرگ مدیریت می‌شود به طوری که در چند استان یا در هر استان کل فرآیند تولید مرغ را یک زنجیره بر عهده گیرد.

    جعفری ابراز کرد: با تشکیل زنجیره تولید در برخی محصولات زنجیره‌ها در یک فضای رقابتی سالم می‌توانند در برآورد مقدار تولید، انجام تولید با محوریت بازار و نهایتا بازاریابی و بازاررسانی مطلوب نقش مهمی ایفا کرده و گام مثبتی بردارند.

    وی اعلام کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تبع برنامه‌های وزارتخانه به سمتی می‌رود که تولید تمام محصولات در قالب زنجیره‌های تولید انجام گیرد.

    مدیر تنظیم بازار محصولات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: در حال حاضر اقدامات خوبی در راستای تشکیل زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی استان زنجان انجام گرفته است که تشکیل زنجیره تولید مرغ کشوری در استان از جمله آنهاست.

    تشکیل زنجیره‌های تولید در 5 محصول شاخص

    وی با بیان اینکه زنجیره تولید زعفران، قارچ و سیب زمینی هم اکنون در استان تشکیل شده و زنجیره تولید زیتون نیز اخیرا در حال شکل گیری است، تصریح کرد: ضروری است تا مدیریت تولید محصولات عمده استان را از طریق تشکیل زنجیره‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.

    جعفری عنوان کرد: معتقدیم فعالیت زنجیره‌ای طبیعتا پایدارتر، موفق‌تر و پویاتر از فعالیت غیرزنجیره‌ای و جداگانه بوده و از طرفی با مدیریت زنجیره‌های تولید توسط بخش خصوصی قدرت رقابت در بازار، توان و دانش تولید و دانش بازار واحد تولیدی افزایش می‌یابد.

    گفت‌وگو از لیلا محمدی

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی