اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۳۳۲ انتشار : ۲۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۵۱

    نقدی بربرگزاری کنفرانس ها وهمایش های علمی

    تهران – ایرنا – پدر علم بازاریابی ایران، حضور موثر انجمن های و تشکل های حرفه ای رشته های مختلف به منظور نظارت و ارزیابی کنفرانس ها و همایش ها را در برگزاری بهتر و نتیجه بخش بودن اینگونه محافل تخصصی بسیار ضروری دانست.

    دکتر احمد روستا روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا، اظهارکرد: اصولا کیفیت هر کالا و خدماتی از جمله خدمات مربوط به برگزاری کنفرانس ها و همایش های علمی و تخصصی تحت تاثیر مخاطبان اینگونه محافل برگزار می شود.
    وی افزود:درصورتیکه علاقمندان و شرکت کنندگان در این نشست های تخصصی به حق و حقوق خود اشراف داشته باشند و در برابر انتظاری که از برگزاری این محافل داشته اند پیگیری های لازم را بعمل آورند به طور حتم کیفیت کنفرانس ها و همایش ها نیز بهبود خواهد یافت.
    عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه در برگزاری یک کنفرانس یا سمینار برخی عوامل مهم نقش آفرینی می کنند، برگزار کننده، سخنرانان و شرکت کنندگان را از آن جمله دانست و گفت: متاسفانه در برخی از همایش ها و کنفرانس ها هیچ یک از این سه رکن اصلی با دقت و بصورت مناسب انتخاب نمی شوند و یا حتی نقشی ندارند.
    وی با تاکید براینکه برگزار کننده یک کنفرانس و همایش باید حرفه ای باشد و این موضوع در نتیجه بخش بودن اینگونه محافل بسیار مهم و اثرگذار است گفت: بسیاری از برگزار کنندگان سمینارها و کنفرانس ها در حال حاضر تنها به دلیل منافع مالی و شاید با انتظارات گوناگونی این محافل را آنهم بصورت نمایشی برگزار می کنند.
    دکتر روستا گفت: سخنرانان اینگونه همایش ها و سمینارها بدون اینکه متخصص موضوع همایش باشند تنها از قدرت بیان برخوردارند و در بسیاری موارد نیز شرکت کنندگان کمتر با هدف استفاده از مطالب در این گونه محافل حضور پیدا می کنند.
    وی گفت:تنوع و تعدد همایش ها وهمچنین پراکنده بودن و عدم ارتباط موضوعی حتی با عنوان انتخاب شده برای کنفرانس یا همایش و همچنین کیفیت بسیار پایین سخنرانی در حوزه انتخابی و ارائه ضعیف مطالب در اینگونه همایش ها همه باعث شده اند آنطور که انتظار می رود نتایج مطلوبی از این محافل حاصل نشود.
    پدرعلم بازاریابی ایران درعین حال گفت:البته نمی توان همه سمینارها و همایش ها را اینگونه نامید و هراز گاهی البته همایش های مفید و موثری نیز چه با حضور اساتید و سخنرانان ایرانی یا خارجی برگزار می شود که متفاوت با همایش های کاسبکارانه و غیرحرفه ای است.
    وی با بیان اینکه متاسفانه در بسیاری از رشته های دانشگاهی فاقد هرگونه انجمن و تشکل فعال می باشیم اظهارکرد: این مسئله به طور حتم عدم حضور پررنگ، جدی و مسئولانه قشر دانشگاهی را در محافل مختلف علمی به دنبال داشته است.
    عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی در ادامه حضور موثر انجمن های و تشکل های حرفه ای را رشته های مختلف به منظور نظارت و ارزیابی کنفرانس ها وهمایش ها در کشور را در بهتر برگزار شدن اینگونه محافل تخصصی بسیار ضروری دانست.
    دکتر روستا افزود:بعنوان مثال درصوتیکه ما در هریک از حوزه های مدیریت دارای چنین تشکل ها و انجمن هایی باشیم این تشکل ها نیز به طور حتم خود را در برگزار شدن هرچه بهتر نشست های تخصصی مربوطه و همچنین کیفیت مطالب عنوان شده در این گونه محافل مسئول دانسته و طور قطع در آینده شاهد تحولی چشمگیر در این حوزه ها خواهیم بود.
    وی گفت: به نظر من برگزاری همایش باید از سوی افراد مسئولیت پذیر، آگاه و متعهد چه در بخش خصوصی چه در بخش دانشگاه ها صورت گیرد و به طور معمول در هیچ جای دنیا همایش نه صرفا دانشگاهی و نه فقط از سوی بخش خصوصی برگزار می شود، بلکه بسته به نوع موضوع، حوزه و مخاطب آن برگزار می شود.
    یه اعتقاد این استاد دانشگاه، سازمان های ارائه دهنده مجوز برای برگزاری کنفرانس ها و سمینارهای داخلی و بین المللی باید ضوابطی تعیین کنند که حضور حداقل یک عضو بعنوان نماینده تشکل و انجمن رشته مربوطه در کمیته سیاست گذاری برگزاری این نوع نشست ها ضروری باشد.
    دکتر روستا همچنین افزود: نتایج و خروجی این همایش ها نیز در ادامه می تواند از سوی اینگونه تشکل ها و انجمن ها نظارت و ارزیابی شده و این موضوع می تواند نقش تعیین کننده ای در ارائه مجوزها برای برگزاری سایر همایش ها و کنفرانس ها در آینده باشد.
    عضو هیات علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی اظهارکرد:در صورتیکه در ارزیابی همایش های برگزار شده امتیازاتی قائل شویم و با توجه به این امتیازات مجوز برگزاری همایش های بعدی داده شود، کیفیت اینگونه کنفرانس ها وهمایش ها نیز در آینده بهبود خواهد یافت.
    1836**1440

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی