اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۲۸۷ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۶
    تسنیم گزارش می‌دهد

    بلاتکلیفی نخستین مرکز آموزشی فنی‌وحرفه‌ای غرب مازندران/ ایجاد ایده‌ای با حرفه‌‌آموزی برای جوانان

    مرکز سنجش مهارت فنی و حرفه‌ای غرب مازندران در آمل با ایده‌ای به منظور ایجاد حرفه‌آموزی و مهارت بازاری برای جوانان بدلیل کمبود اعتبار بلاتکلیف مانده است.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم از آمل، در سال 86 بر اساس مصوبه سفر نخست هیئت دولت با حضور استاندار وقت ابوطالب شفقت کلنگ پروژه ساخت نخستین مرکز آموزشی فنی‌وحرفه‌ای غرب مازندران در شهرستان آمل زده شد.

    این پروژه در زمین اهدایی خیر بزرگوار مهندس فاطمی به نیت ساخت مرکز فنی و حرفه‌ای  رئیس اداره فنی و حرفه‌ای آمل در دست عملیات اجرایی قرار گرفت. مرکزی که پس از گذشت 9 سال حدود 97 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و هم‌اکنون بدلیل کمبود اعتبار بلاتکلیف مانده است.

    مرکزی که خیر آن به منظور ایجاد اشتغال‌زایی برای جوانان شهرستان خود و غرب استان داده تا ثواب و ره‌توشه‌ای برای آخرتش شود. پروژه‌ای که با بهره‌برداری مرکز سنجش مهارت به عنوان مرکز تعیین صلاحیت کارگران شاغل در بخش‌های مختلف صنعت شهرهای غرب مازندران معرفی می‌شود.

    اکنون با توجه به نیمه‌کاره ماندن این مرکز، دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل بدنبال آن بوده تا به اجاره در آورده و ساختمان آن را به عنوان مرکز رفاهی دانشجویان این دانشگاه مورد بهره‌گیری قرار دهند.

    پروژه مرکز سنجش مهارت فنی‌وحرفه‌ای بدلیل کمبود اعتبار خوابید

    رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آمل با بیان اینکه اهدای این زمین به منظور ساخت مرکز فنی و حرفه‌ای از سوی خیر بزرگوار مهندس فاطمی به این اداره بوده است، گفت: با توجه به بازدیدی که این خیر از مرکز فنی و حرفه‌ای کرج داشتند تقاضا ساخت این مرکز را از مسئولان استانی و شهرستانی داشته و بر همین منظور زمین را اهدا کردند.

    قاسم خالقی با اشاره به اینکه فنی و حرفه‌ای آمل از ابتدا بدنبال زمین از مجمع خیرین نبوده است، افزود: ساخت این مرکز نیز در این زمین با تقاضای مهندس فاطمی دستور کار قرار گرفت که با مصوب سفر نخست هیئت دولت به مازندران کلنگ ساخت مرکز فنی و حرفه‌ای غرب مازندران در آمل بر زمین زده شد.

    وی با تاکید براینکه این مرکز به عنوان یک مرکز آموزشی با موافقت‌نامه و صلح‌نامه فنی و حرفه‌ای و این خیر بزرگوار  در مراحل یک ساله به امضا رسید، عنوان کرد: متاسفانه مهم‌ترین کندی کار در اجرای این توافق‌نامه کمبود اعتبار و مشکلات اقتصادی بوده است.

    قاسمی با بیان اینکه این سازمان به مدت دو سال برای صدور پروانه ساخت و ارائه هزینه به شهرداری تلاش کرده تا موافقت ساخت پروانه دریافت شود، یادآور شد: مساحت این زمین از سوی این خیر برای اولین بار سند 12 هزار متری بوده که برای ساخت آن با ارایه شش دانگ سند از طرف مهندس فاطمی به مرکز فنی و حرفه‌ای داده شد.

    رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای آمل با اعلام اینکه تاکنون برای ساخت مرکز 820 میلیون تومان از محل اعتبار استانی هزینه شد و فاز اول آن با 97 درصد پیشرفت فیزیکی انجام شده است، گفت: اکنون برای بهره‌برداری این مرکز آموزشی و تجهیزات آن نیاز به اعتبار است تا فعالیت در آنجا آغاز شود.

    وی ادامه داد: با توجه به نیاز جامعه و سمت و سوق بازارمحوری مهمترین هدف سازمان با بهره‌برداری مرکز فنی و حرفه‌ای غرب استان راه‌اندازی مرکز کارآفرینی است تا جوانان در آینده با مشکل بیکاری مواجه نشوند.

    عضو مجمع خیرین آمل با بیان اینکه قبل از تصمیم‌گیری برای واگذاری زمین به مرکز فنی‌وحرفه‌ای از سوی مجمع خیرین 10 جلسه با مهندس فاطمی انجام شد، گفت: اهدا زمین 20 هزار متری به این مرکز با مشارکت و هم‌فکری مجمع خیرین بوده است و مجمع کاملا در جریان ساخت مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای غرب استان بوده است.

    غلامرضا عشریه با تاکید براینکه طبق این توافق‌نامه مقرر شده بود که در کنار ساخت مرکز آموزشی مابقی زمین در اختیار مجمع خیران با رضایت‌مندی این خیر بزرگوار قرار گیرد، اظهار داشت: مجمع می‌تواند در این اراضی اقدام به ساخت خوابگاه یا مرکز آموزشی کند.

    وی خاطرنشان کرد: اکنون مجمع خیرین خواستار مشارکت مرکز فن‌و حرفه‌ای آمل با دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین دارد تا زمین را به منظور راه‌اندازی خوابگاه دانشجویی اجاره یا واگذار کند.

    شناسایی ظرفیت‌های آمل و به کارگیری آن در جهت توسعه

    رئیس دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین آمل با اشاره به اینکه با توجه به موقعیت فرهنگی و پیشینه علمی آمل در استان خواستار واگذاری مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای برای استفاده از امکانات رفاهی دانشجویان این دانشگاه هستیم، بیان کرد: این مرکز آموزشی به منظور توسعه علمی و فضای آموزشی ساختمان کنار دارایی که به مدت 15 سال مخروبه بوده اجاره کرده و به عنوان بکارگیری از مرکز عالی در دست گرفته است.

    اکبر حاجی‌زاده مقدم با بیان اینکه از مسئولان ذی‌ربط تقاضا داریم تا نسبت به ساختمان مرکز آموزشی فنی و حرفه‌ای با حفظ مالکیت این سازمان رایزنی کنند، گفت: شهرستان آمل با توجه به موقعیت آن از ظرفیت بالا و مناسبی برخوردار است که باید برای توسعه شهرستان به شناسایی این ظرفیت‌ها پرداخت.

    توجه بر مهارت‌آموزی در تدوین سند توسعه برنامه ششم

    فرماندار ویژه آمل حضور خیران و نقش پررنگ آنها در همه امور فرهنگی، علمی و عمرانی این شهرستان را برای استان شناخته شده بیان و عنوان کرد: آنها در ایجاد اشتغال و توسعه فرهنگی و علمی تاکنون مثمرثمر بوده و در عرصه‌های مختلف ورود یافتند.

    احمد منفرد با بیان اینکه امروزه ارتباط بین دانشگاه و صنعت چشم‌گیر بوده و جوانان براساس نیاز جامعه به سمت آموزش روی آوردند، یادآور شد: اگرچه در گذشته با ایجاد موسسات و مراکز علمی وابسته به وزارت علوم با عنوان علمی- کاربردی به منظور ارتباط مستقیم با صنعت بوده اما اکنون این مراکز فقط ارایه مدرک‌گرایی شده است.

    وی با تاکید براینکه این مراکز به شکل پودمانی بوده تا جوانان پس از اموزش‌های لازم در واحدهای تولیدی مطابق نیاز جذب شوند، اظهار داشت: اما امروزه با ایجاد و گسترش این مراکز مشاهده می‌شود آمار فارغ‌التحصیلان و افراد بیکار با داشتن مدرک دانشگاهی افزایش یافته است.

    وی با بیان اینکه امروزه با وجود این مراکز دانشگاهی بسیاری از ظرفیت‌ها برای جذب دانشجو خالی است، گفت: این دغدغه‌ای شده به نظام جمهوری اسلامی بر می‌گردد و باید به سماندهی آن برنامه‌ریزی و راهکار قوی ارائه شود.

    منفرد با اعلام اینکه اکنون با توجه به دغدغه  مقام معظم رهبری در کشور اکنون در نظام دانش‌آموخته داریم اما مهارت آموزی در بین دانشجویان و دانش‌آموزان مشاهده نمی‌شود، بیان کرد: مهارت‌آموزی در توسعه کشور و تدوین سند برنامه ششم توسعه نقش کلیدی دارد و باید به این امر توجه لازم شود.

    مرکز سنجش مهارت فنی و حرفه‌ای بدنبال حرفه‌آموزی و مهارت‌بازاری

    مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران نیز گفت: آنچه که در کشور، استان و یک شهرستان وجود دارد جزو سرمایه‌های یک جامعه است بنابراین باید برای استفاده بهینه از این سرمایه‌ها تلاش کرد تا بهره‌گیری آن از سوی همه باشد.

    رضا گرزین با بیان اینکه در به کارگیری از این سرمایه‌ها اولویت‌ها را در نظر گرفته و به نیاز یک جامعه نگاه ویژه‌ای باید شود، افزود: اشتغال یک موضوع امنیتی است که به عنوان مهمترین دغدغه‌های مسولان یک نظام را در بر می‌گیرد.

    وی با اشاره به اینکه با توجه به روند رو به رشد راه‌اندازی و فعالیت موسسات و مراکز عالی و دانشگاهی بسته شدن این مراکز عاملی بر پایین آمدن نرخ رشد بیکاری در جامعه می‌شود، عنوان کرد: متاسفانه بسیاری از جوانان بدنبال مدرک‌گرایی روی آورده و پس از فارغ‌التحصیلی با داشتن دانش‌نامه بیکار هستند.

    گرزین با تاکید براینکه باید با ایجاد مرکز آموزشی و کارآفرینی بدنبال رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان استان و شهرستان خود باشیم، بیان کرد: در این زمینه فرماندار باید گام مهمی را بردارد و توجه بر اولویت‌بندی داشته و از ایده طرح کارآفرینی مورد توجه بیشتری کنند.

    مدیرکل آموزش فنی  حرفه‌ای مازندران خاطرنشان کرد: باید از فضای دولتی برای استفاده و ایجاد کارآفرینی بکارگیری شود.

    گزارش از کبریا مقدس

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :کارآفرینی