اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۲۸۰ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۹
    رئیس پارک علم و فناوری گیلان:

    بازاریابی و بازارسازی محصولات دانش‌بنیان مشکل پارک‌های علم و فناوری/کارفرمایان رغبت بیشتری به همکاری با کنسرسیوم‌ها دارند

    رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه امروزه یکی از مشکلاتی که پارک‌های علم و فناوری با آن مواجه هستند بحث بازاریابی و بازارسازی محصولات دانش‌بنیان است گفت: کارفرمایان رغبت بیشتری به همکاری با کنسرسیوم‌ها دارند.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم از رشت، به نقل از روابط عمومی پارک علم و فناوری گیلان، مجید متقی‌طلب ضمن تأکید بر اهمیت تشکیل کنسرسیوم برای ارتقای کیفیت محصولات اظهار  داشت: در کشور با تشکیل این کنسرسیوم موفق به عقد قرارداد در زمینه تولید و نصب دستگاه انشعاب‌گیر در شهر باکو کشور آذربایجان شدیم که محصول شرکت‌های دانش‌بنیان است.

    وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگ ایرانی هزینه زیادی به واحدهای تحقیق و توسعه اختصاص نمی‌دهند و تمایلی به تشکیل کنسرسیوم نیز نشان نمی‌دهند افزود: تنها برخی از شرکت‌ها که نیاز به فناوری داشته‌اند سعی می‌کنند با ادغام و تملک شرکت‌های کوچک سطح فناوری خود را در قالب تشکیل کنسرسیوم روزآمد کنند.

    رئیس پارک علم و فناوری گیلان با اشاره به اینکه تشکیل کنسرسیوم مدل‌های مختلفی دارد و یکی از نمونه‌های تشکیل کنسرسیوم به این صورت است که برای نمونه 5 شرکت دارویی با هم تشکیل کنسرسیوم می‌دهند و این شرکت‌ها در عین حال که فعالیت مستقل دارند با تشکیل کنسرسیوم برای تولید یک نشان(برند) قرارداد مشترک امضا می‌کنند گفت: به همین منظور یک نفر از بین شرکت‌های عضو به‌عنوان مدیر انتخاب می‌شود تا این شرکت را به تولید محصول با یک نشان(برند) هدایت کند.

    متقی‌طلب با بیان اینکه نوع دیگر فعالیت کنسرسیوم‌ها به این صورت است که شرکت‌های بزرگ با شرکت‌های کوچک همکاری می‌کنند تصریح کرد: در این مدل شرکت‌های بزرگ می‌توانند چندین شرکت کوچک را برای تشکیل کنسرسیوم انتخاب و با آن‌ها همکاری کنند، در این مدل شرکت‌های کوچک با هم ارتباطی ندارند اما شرکت‌های بزرگ با تمام شرکت‌های کوچک عضو کنسرسیوم ارتباط دارند.

     رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه امروزه یکی از مشکلاتی که پارک‌های علم و فناوری با آن مواجه هستند بحث بازاریابی و بازارسازی محصولات دانش‌بنیان است اظهار کرد: این در حالی است که شرکت‌های دانش‌بنیان از لحاظ فنی و فناوری توانمندی‌های خوبی دارند.

    وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که معرفی محصولات این شرکت‌ها نیاز به مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور داشت از این رو پارک علم و فناوری گیلان کنسرسیومی را متشکل از 34 شرکت فناور و 3 شرکت دانش‌بنیان که سابقه بازاریابی داشتند با هدف صادرات محصولات دانش‌بنیان به کشورهای همسایه و در گام بعدی به دیگر کشورها تشکیل داد و اساسنامه‌ای را برای آن صادر کرد که در منطقه انزلی به ثبت رسید.

     متقی‌طلب اظهار کرد: با تشکیل این کنسرسیوم موفق به عقد قرارداد با کشور آذربایجان شدیم که براساس آن دستگاه انشعاب‌گیر تولیدی شرکت‌های دانش‌بنیان در شهر باکو نصب می‌شود.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از خبرگزاری تسنیم، با توجه به اینکه یکی از راه‌های نشان(برند)سازی و موفقیت شرکت‌های بزرگ تشکیل کنسرسیوم است و کشورهای پیشرفته با شناسایی توانمندی‌های خود و تشکیل اینگونه کنسرسیوم‌ها به موفقیت‌های بزرگی مانند راه‌اندازی شرکت گوگل رسیده‌اند از این رو رسیدن به چنین نتایجی می‌تواند راه را برای صنعتی‌سازی و تحقق اقتصاد دانش‌بنیان با تشکیل کنسرسیوم توسط شرکت‌های بزرگ و کوچک هموار کند و در بلند مدت نتایج خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

    از آنجایی که مشارکت و همکاری اساس تشکیل کنسرسیوم است از این‌رو انتظار می‌رود مدیران با خلاقیت و پویایی در مدیریت و شناسایی ظرفیت‌های موجود از این موقعیت به نحو احسن استفاده کرده و زمینه تشکیل چنین کنسرسیوم‌هایی را فراهم کنند. ‌

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی