اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۲۳۵ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۲

    پوست اندازی صنایع دستی مازندران برای مخاطب پسندی

    ساری – ایرنا – مسئول توسعه و ترویج صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گفت که دست سازهای استان با هدف مخاطب پسندی و ایجاد تنوع بر اساس ذائقه و نیاز خریداران باز تعریف می شود .

    عاطفه شعبانی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود : برای این منظور کمیته طراحی و نوآوری صنایع دستی در میراث فرهنگی مازندران تشکیل می شود .
    وی ادامه داد : تشکیل این کمیته را برای نخستین بار در کشور حوزه معاونت صنایع دستی مازندران پیشنهاد داده و هم اکنون نیز در مرحله انتخاب اعضای کمیته هستیم .
    شعبانی گفت : قرار است این کمیته با عضویت هنرمندان ، کارشناسان و افراد باتجربه در عرصه تولید و بازاریابی صنایع دستی تشکیل شود و تا با استفاده از تجارب و دیدگاههای کارشناسی ، از این پس صنایع دستی برابر نیاز و ذائقه روز مردم تولید شود .
    وی از معاون صنایع دستی ، کارشناسان باتجربه صنایع دستی ، استادان دانشگاه و هنرمندان برتر و منتخب رشته های صنایع دستی به عنوان اعضای اصلی این کمیته نام برد و افزود : سلیقه و نیاز از عناصر آمیخته با فن بازاریابی و فروش محصولات به شمار می رود که تاکنون در تولید صنایع دستی کمتر به آنها توجه شده است.
    مسئول توسعه و ترویج صنایع دستی مازندران از برگزاری مسابقه طراحی در صنایع دستی و کاربرد آن در زندگی امروزی در استان خبر داد و گفت که تعدادی از هنرمندان برای عضویت در کمیته طراحی و نوآوری صنایع دستی با برگزاری این مسابقه انتخاب می شوند.
    وی یکی از عوامل رکود و نداشتن بازار فروش صنایع دستی را لحاظ نکردن فاکتور سلیقه و نیاز روز جامعه دانست و گفت : این در حالیست که در کشورهای دنیا همچون هند و پاکستان از این آمیختگی میان تولیدات صنایع دستی و نیاز جامعه استفاده شده است .
    شعبانی افزود : لحاظ کردن سلیقه و نیاز مخاطب ، رونق و احیای صنایع دستی را به همراه خواهد داشت .
    این مسئول صنایع دستی میراث فرهنگی مازندران از فارغ التحصیلان دانشگاهی رشته های صنایع دستی به عنوان نمونه های موفق تلفیق تولیدات صنایع دستی با نیاز روز جامعه یاد کرد و گفت : این دانش آموختگان می توانند با ابتکار عمل و عجین کردن تولیدات صنایع دستی با نیاز زندگی امروزی محصولات مشتری پسندی را وارد بازار کنند .
    وی یکسان سازی ایده های ابتکاری صنایع دستی و اصلاح آنها را هم در تولید با کیفیت این محصولات و بازاریابی آنها تاثیر گذار دانست .
    مازندران بیش از 20 هزار هنرمند صنایع دستی دارد که در 52 رشته صنایع دستی مشغول فعالیت هستند .
    2096/1654

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی