اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۱۹۲ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۷
    /داستان یک استارت آپ/

    به دلیل شهرستانی بودن جدی گرفته نمی‌شویم

    مدیر بازاریابی و توسعه بازار کشکول گفت: به دلیل آشنایی با فضای استارت آپ ها توانستیم با سرمایه شخصی و بدون دریافت وام و کمک حتی از خانواده‌ها کشکول را راه‌اندازی کنیم، یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ارسال اخبار و مطالب به نام کشکول را راه‌اندازی کنیم.

    مدیر بازاریابی و توسعه بازار کشکول گفت: به دلیل آشنایی با فضای استارت آپ ها توانستیم با سرمایه شخصی و بدون دریافت وام و کمک حتی از خانواده‌ها کشکول را راه‌اندازی کنیم، یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ارسال اخبار و مطالب به نام کشکول را راه‌اندازی کنیم.

    مهدی نیازی منش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با اشاره به جرقه اولیه طراحی سایت کشکول، اظهار کرد: یک سال پیش بعد از اینکه گوگل، سرویس گوگل لیدر را از کار انداخت با توجه به پرطرفدار بودن این سرویس به این فکر افتادیم که پلتفرمی مشابه آن طراحی کنیم. در آغاز پلتفرم ساده‌ای که می‌توانست مطالب مورد نیاز سایت‌ها را به تلگرام افراد بفرستد راه‌اندازی کردیم. البته پلتفرم کشکول، ابتدا توسط آقای علی جعفری بنیان گذاشته و بعد از مدتی همکاری من با ایشان آغاز شد.

    وی افزود: چالش اولیه‌ای که در آغاز راه با آن مواجه شدیم این بود که همزمان با راه‌اندازی کانال‌های تلگرام، سیستم ارسال مطالب کشکول به تلگرام شکست خورد، زیرا دیگر نمی‌توانستیم مطالب را به تلگرام افراد بفرستیم. سیستم ارسال مطالب به تلگرام به شدت طرفدار پیدا کرده بود و کاربران بسیاری را در آغاز کار جذب کرده بودیم. بعد از این اتفاق تصمیم گرفتیم پلتفرم خودمان را داشته باشیم و سایتمان همچنان برقرار بود. بعد از آن به جای اینکه روی پلتفرم شبکه‌های اجتماعی کار کنیم، اپلیکیشن اندروید را برای خودمان نوشتیم. اکنون اپلیکشین اندروید کشکول در کافه بازار موجود و با استقبال خوبی همراه بوده است.

    مدیر بازاریابی و توسعه بازار کشکول با اشاره به سرویس‌ها و خدماتی که سایت کشکول به کاربران می‌دهد، اضافه کرد: کشکول یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ارسال اخبار و مطالب است. افراد وارد سایت کشکول می‌شوند و تعیین می‌کنند، مطالب و اخبار از چه سایت و با چه موضوعی برایشان ارسال شود. همچنین کاربران می‌توانند تگ برای مثال تگ سیاسی یا تگ برجام را انتخاب کنند و اخبار منتشر شده از تمام سایت‌هایی که کشکول دارد برای کاربران ارسال می‌شود.

    نیازی منش با بیان اینکه سایت کشکول تقریباً تمام سایت‌های معروف و حدود 10 درصد از سایت‌های خارجی را پوشش می‌دهد، توضیح داد: اگر سایتی در دسته‌بندی‌های سایت کشکول نیست، اما کاربر دوست دارند مطالب آن را دنبال کند می‌تواند آن سایت مشخص را اضافه و بعد از تأیید سایت مطالبش را دنبال کند.

    وی با اشاره به قسمت اجتماعی سایت کشکول اضافه کرد: کاربر علاوه بر اینکه می‌تواند سایت یا تگ را دنبال کند می‌تواند افراد را هم دنبال کند. با بازنشر مطالب مورد علاقه در صفحه خودتان، افراد می‌توانند شما را دنبال کنند و مطالب صفحه شخصی شما را هم ببینند. همچنین امکان لایک و کامنت به منظور تعامل بین تمام کاربران در مورد مطلب یا اخباری که منتشر شده است، وجود دارد.

    مدیر بازاریابی و توسعه بازار کشکول ادامه داد: سایت کشکول مجهز به هوش مصنوعی برای دسته‌بندی اخبار و ربات برای دریافت تازه‌ترین اخبار است.

    نیازی منش با بیان اینکه تمام خدمات برای کاربر عمومی رایگان است، اظهار کرد: سایت کشکول در مرحله استارت آپ پلن های درآمدزایی در نظر دارد. یکی از موارد درآمدزایی، تبلیغات هوشمند است. همچنین می‌توانیم تگ‌های اختصاصی برای سازمان‌ها یا افراد مشهور تعریف کنیم تا بتوانند اخبار مربوط به خود را در تمام فضای اینترنت به راحتی دریافت کنند.

    وی در خصوص شیوه‌های جذب کاربر برای سایت کشکول گفت: از طریق همکاری متقابل با سایت‌هایی که اخبارشان را منتشر می‌کنیم، این سایت‌ها هم پلتفرم کشکول را به کاربران خود پیشنهاد می‌دهند. سایت کشکول تاکنون حدود 12 هزار کاربر و حدود 7 هزار نصب فعال اپلیکشین دارد که نسبت به اینکه در سطح استارت آپ قرار دارد، موفقیت خوبی است.

    مدیر بازاریابی و توسعه بازار کشکول ادامه داد: یکی از چالش‌هایی که کشکول دارد، ارتباط برقرار کردن با خبرگزاری‌ها و سایت‌های مختلف است. ازآنجایی‌که سیستم کشکول مزیت دوطرفه دارد و استفاده از آن هم برای سایت‌های دیگر و هم برای ما سود دارد با مذاکرات متعدد که انجام می‌دهیم در حال برطرف کردن این چالش هستیم. چالش بعدی جذب سرمایه‌گذار است. ما در حال حاضر نیاز به سرمایه مالی نداریم و بیشتر نیازمند سرمایه حمایتی هستیم. در این رابطه در حال حاضر با چند شرکت مذاکراتی انجام دادیم.

    نیازی منش اضافه کرد: دور بودن از تهران دسترسی به جامعه هدف و سایت‌ها را برای ما سخت کرده است. همچنین فضای کاری اصفهان در سرمایه‌گذاری و مارکتینگ محدود است. وقتی با سرمایه‌گذاران بزرگ مذاکره می‌کنیم به دلیل شهرستانی بودن بعضاً جدی گرفته نمی‌شویم. باور نمی‌کنند، سیستمی از اصفهان بتواند به خوبی و با موفقیت عمل کند. برای مقابله با چالش دسترسی سخت به سایت‌ها، درصدد جذب سرمایه‌گذار برای ترویج سایت کشکول هستیم.

    وی با بیان اینکه در برگزاری استارت آپ های مختلف در استان اصفهان توانستیم تجربه خوبی کسب کنیم، افزود: به دلیل آشنایی با فضای استارت آپ ها توانستیم با سرمایه شخصی و بدون دریافت وام و کمک حتی از خانواده‌ها کشکول را راه‌اندازی کنیم.

    مدیر بازاریابی و توسعه بازار کشکول با اشاره به چشم‌انداز بلندمدت و کوتاه‌مدت برای گسترش کشکول اظهار کرد: در چشم‌انداز کوتاه‌مدت سعی می‌کنیم، تا پایان امسال اپلیکشین اندروید کشکول را کامل کنیم تا سایتمان از نظر تجربه کاربری پیشرفت داشته باشد. در سه ماه آخر سال اپلیکیشن ios را برای پوشش پلتفرم‌های محبوبی که وجود دارد، می‌نویسیم. همچنین در چشم‌انداز بلندمدت کشکول تبدیل به یک بستر اجتماعی بزرگی خواهد شد تا رسانه‌های مختلف برای تولید محتوای خبری، علمی و... از کشکول برای عرضه مطالبشان به مخاطبان استفاده کنند.

    انتهای پیام

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.