اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۱۸۹ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۷

    ژاپن در بازاریابی کالاهای صادراتی ایران مشارکت کند

    تهران- ایرنا- رییس سازمان توسعه تجارت ایران به بازرگانان ژاپن که سابقه درخشانی در صادرات کالا به دنیا دارند، پیشنهاد داد در زمینه بازاریابی کالاهای صادراتی کمک و خدمات مشاوره ای به ایران ارائه دهند.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از روز دوشنبه ایرنا و به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، « ولی‌الله افخمی‌راد » امروز دوشنبه در دیدار «یاسوشی آکاهوشی» مدیر اجرایی سازمان توسعه تجارت ژاپن(جترو) گفت: ایران تمایل دارد در بخش‌های مختلف با بازرگانان ژاپن همکاری کند، اما با توجه به پیشرفت ژاپن در صادرات کالا به دنیا و همچنین سرمایه‌گذاری‌های متعدد این کشور در کشورهای مختلف، ایران این آمادگی را دارد که به ‌صورت مستقیم و یا مشترک با ژاپنی‌ها دست به تولید و صادرات کالا بزند.
    وی به ژاپنی‌ها پیشنهاد داد بازاریابان قدرتمند خود را راهی ایران کنند تا به شرکت‌های ایرانی خدمات مشاوره‌ای ارائه دهند.
    افخمی راد به تجربه استخدام بازاریابان خارجی در صنعت پتروشیمی ایران در سال های گذشته و تاثیر این اقدام بر افزایش فروش اشاره کرد و گفت: دولت و مردم ژاپن باید بیش از گذشته در خصوص ایران تحقیق کنند تا دید بهتری نسبت به ظرفیت‌های ایران پیدا کنند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: ایران کشوری است که در دوران تحریم‌های ظالمانه توانست در بسیاری از زمینه‌ها به خودکفایی برسد و به طور قطع بعد از برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) نیز با تمام توان برای توسعه اقتصاد مقاومتی عمل خواهد کرد، این یک عزم جدی است که در دولت یازدهم وجود دارد.
    وی یادآورشد: برچیده شدن تحریم‌های اقتصادی علیه کشورمان و با توجه به بهبود شرایط ایران و جهان اکنون بسیاری از کشورهای دنیا علاقه‌مندی خود را برای گسترش روابط تجاری ابراز کرده‌اند.
    افخمی راد افزود: تمایل به توسعه صنعتی از نوع صنایع پایه و غیرمونتاژ در ایران به مراتب بیش از گذشته شده است و ما در رشته‌های مختلف صنعتی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.
    رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه میزان صادرات نفت ایران به میزان پیش از تحریم‌ها برگشته و این موضوع نشان‌دهنده وضعیت مطلوب صنایع نفت و گاز ایران است، گفت: ایران در سایر رشته‌ها مانند صنایع فولاد، خودرو، صنایع پیشرفته ، نانوتکنولوژی و بایوتکنولوژی به پیشرفت‌های خوبی دست یافته، با این وجود نگاه در ایران تغییر کرده و مسئولان ایران می‌خواهند به اتکا اقتصاد کشور به نفت پایان دهند.
    وی یادآورشد: اکنون بیش از هر زمانی در جمهوری اسلامی ایران به صادرات کالاهای غیرنفتی فکر می‌کنیم و به دنبال راهکارهای ارتقای روزافزون صادرات کشورمان هستیم و در این ارتباط امیدواریم ژاپن تجربیات موفق خود را در اختیار ایران قرار دهد تا زمینه‌ای برای گسترش روابط روزافزون دو کشور باشد.
    افخمی راد با بیان اینکه سال گذشته صادرات غیرنفتی ایران به رقمی نزدیک به 43 میلیارد دلار رسید، یادآور شد: به رغم پیشی گرفتن صادرات ایران از واردات، اما این ارقام د حد تولید ناخالص داخلی و تولید صنعتی کشور نیست و ما معتقدیم با توجه به ظرفیت و پتانسیل بالای کشور در تولید، صادرات ایران باید به جایگاه قابل قبولی در جهان دست پیدا کند.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: مشکلات بانکی در ارتباط با تحریم ایران به تدریج در حال برداشته شدن است و ما بازاریابی کالاهای ایرانی را به صورت جدی دنبال خواهیم کرد.
    وی در ادامه با اشاره به این که روابط بانکی ایران هم اکنون با بسیاری از بانک‌ها برقرار شده است، ابراز امیدواری کرد به زودی روابط با بانک‌های بزرگ نیز به حالت پیش از تحریم‌ها برگردد.
    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از ایرنا، براساس آخرین آمار رسمی، در 4 ماه نخست سال 2015 میلادی، میزان صادرات ایران به ژاپن 111 میلیون و 397 هزار دلار بود و در این مدت ایران 203 میلیون دلار کالا از ژاپن وارد کرد.
    اقتصام**2078**1561

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی