اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۱۷۶ انتشار : ۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۲۷

    ایلام ظرفیت توسعه گردشگری جنگ را دارد

    رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام گفت: توسعه گردشگری جنگ در استان ایلام به ‌منظور دستیابی به توسعه گردشگری پایدار ضروری است.

    رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام گفت: توسعه گردشگری جنگ در استان ایلام به ‌منظور دستیابی به توسعه گردشگری پایدار ضروری است.

    «امین نظریان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه ایلام، اظهار کرد: استان ایلام به علت قرار گرفتن در دامنه‌های غربی رشته‌کوه‌های زاگرس و همچنین توسعه خطی استان در نوار مرزی با کشور عراق در حدود 425 کیلومتر؛ از دو قسمت کاملاً متفاوت تشکیل‌ شده است؛ مناطق دشتی استان در نوار غربی و جنوب غربی استان شامل دشت‌های موجود در شهرستان دهلران و مهران و مناطق کوهستانی که بخش اعظم استان را تشکیل داده است.

    وی افزود: ویژگی توپوگرافی استان، مناطق دشتی به‌ صورت گسترده مورد تهاجم سیستماتیک دشمن قرار گرفته و وجود پهنه‌های عملیاتی بسیار وسیع و عملیات مختلف در این استان شاهدی بر این مدعاست.

    نظریان خاطرنشان کرد: دو منطقه مهران و دهلران که در طول دوران دفاع مقدس مورد تعرض نیروهای دشمن قرار گرفتند از یک نوع گسستگی فضایی از سایر قسمت‌های استان و کشور برخوردار هستند و در واقع دو پهنه با دشت‌های وسیع بوده که به علت قرارگیری رشته‌کوه‌های مرتفع زاگرس میان این دشت‌ها و مناطق داخلی‌تر استان سر حد حملات جنگی نیروهای بعث به داخل استان را شکل می‌دهند.

    رئیس گروه تبلیغات و بازاریابی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ایلام ادامه داد: این دو منطقه عملیاتی به علت درگیری‌های جنگی وسیع از قبیل عملیات محرم، والفجر مقدماتی و فتح‌المبین در شهرستان دهلران و عملیات والفجر 3 و کربلای 1 در شهرستان مهران و وجود آثار، یادمان‌های مختلف به‌ جا مانده از دوران جنگ و همچنین برخورداری از سایر جاذبه‌های گردشگری از قبیل وجود اماکن متعدد مذهبی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فرهنگی فراوان و یک دلیل محکم‌تر که همان توسعه ‌نیافتگی این دو منطقه به نسبت مناطق داخلی کشور است، به ‌عنوان دو زون اصلی توسعه گردشگری جنگ در سطح استان ایلام است.

    وی تصریح کرد: همان‌گونه که مشاهده می‌شود در استان ایلام تعداد گردشگران و تورهایی را که با هدف و انگیزه تفریحی انجام می‌گیرد بیشتر بوده و تورها و گردشگران با انگیزه زیارتی که گردشگری جنگ جزء این دسته از گردشگری محسوب می‌شود در رتبه بعدی قرار دارد لذا با توجه به اهداف تعریف ‌شده برای توسعه گردشگری جنگ که آشنایی گردشگران داخلی و بین‌المللی با ارزش‌های دوران دفاع مقدس، حفظ و احیای میراث معنوی، آشنایی نسل جوان کشور با دلاورمردی‌های رزمندگان و وضعیت اقتصادی مناطق آسیب‌دیده از دوران جنگ در کشور است، می‌توان مهم‌ترین معیار جهت تعیین محورها، قطب‌ها و پهنه‌های برنامه‌ریزی را وجود جاذبه‌ها، مناطق عملیاتی و آثار به ‌جا مانده از دوران جنگ دانسته و بی‌توجهی به این امر را دور شدن از هدف اصلی توسعه گردشگری جنگ در استان قلمداد کرد.

    انتهای پیام

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی