اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۱۵۲ انتشار : ۴ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۴۷

    نشست کارآفرینی شیراز، توسعه کسب و کارهای نوپا را پیگیری می کند

    شیراز- ایرنا- رئیس بنیاد نخبگان استان فارس گفت: نشست کارآفرینی شیراز با هدف توسعه همکاری ها و ایجاد مرکز منطقه ای در حوزه کسب و کارهای نوپا و نو ارزش آفرین راه اندازی شده و در این زمینه فعالیت های خود را پیگیری می کند.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از ایرنا حبیب شریف، سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، با اشاره به اینکه فعالیت نشست های کارآفرینی از سال 94 آغاز شد، اظهار داشت: این نشست ها یک رویداد شبکه ساز در اکوسیستم کارآفرینی غرب آسیاست .
    وی بیان کرد: امسال نیز نشست کارآفرینی شیراز با هدف تبادل دیدگاهها و یافته های فعالان عرصه کارآفرینی، دهم و یازدهم خردادماه جاری در این شهر برگزار خواهد شد.
    شریف ادامه داد: برنامه اصلی این نشست، تبادل نظر و ایجاد شبکه بین فعالان، سازندگان و شکل دهندگان اکوسیستم نو ارزش آفرینی در ایران است که این مهم از طریق برگزاری جلسه های هم اندیشی و ملاقات های تجاری و عمومی پیگیری می شود.
    او بیان کرد: نشست شیراز به شکل مستقل و بدون وابستگی به هیچ نهاد دولتی یا جریان سیاسی و به شکل ساختار بندی شده است.
    رئیس بنیاد نخبگان فارس افزود: این نشست دارای شورای سیاستگذاری متشکل از افراد تاثیرگذار در اکوسیستم است که به شکل دوره های قابلیت تغییر و جابه جای دارد.
    پرورش کار آفرینی به عنوان یک استراتژی توسعه اقتصادی به “اکوسیستم کارآفرینی” مشهور است و هم اینک در بسیاری از شهرها و کشورهای جهان، پرورش کارآفرین هسته اصلی توسعه اقتصادی محسوب می شود.
    دبیر اجرایی دومین نشست ملی سالانه کار آفرینی شیراز هم، تبیین مفهوم کارآفرینی را از جمله اهداف برپایی این نشست دانست و گفت: می کوشیم تا این نشست به مکانی مناسب برای هم افزایی و تضارب آرا بین فعالان عرصه کارآفرینی تبدیل شود.
    محسن مولایی افزود: نشست کارآفرینی شیراز شامل 6 پنل اصلی اعم ازپنل بانک، سرمایه گذاری و صندوق های خطرپذیر در اکوسیستم کارآفرینی، پنل استارت آپ ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط نوپا، پنل فرهنگ و رسانه در توسعه اکوسیستم کارآفرینی، پنل نقش دانشگاهها، صنایع و کارآفرینان در اکوسیستم کارآفرینی، پنل بررسی وضعیت زیرساخت ها در اکوسیستم کارآفرینی و پنل نوآوری و فناوری در اکوسیستم کارآفرینی است.
    وی اضافه کرد: در این نشست، شاهد برپایی کارگاه های استاندارد مدیریت استارت آپ ها و شرکت های نوپا، کارگاه متدولوژی ناب برای کارآفرینی، کارگاه روش های ارائه ایده، کارگاه بازاریابی کارآفرینانه، کارگاه روش های جذب و بازاریابی سرمایه برای کارآفرینی و کارگاه ایده یابی و کشف فرصت های کارآفرینی نیز خواهیم بود.
    استارت آپ، به تجارت نوپا در قالب یک کمپانی، شراکت یا سازمان موقت گفته می شود که در پی ایجاد و راه‌اندازی یک مدل تجاری جدید در زمینه خاصی است.
    نوآوری، شاخص اصلی استارت آپ هاست و در باور عمومی، استارت ‌آپ‌ها به طور معمول ماهیتی مرتبط با فناوری دارند اما این موضوع همیشه صحت ندارد.
    6122 /6118

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.