اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۰۹۴ انتشار : ۱۸ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۳۱

    مهندسي مجدد فرآيند ارزش گذاري در بازار دارايي فكري فرا بورس

    تهران- ايرنا- دبيربازار دارايي فكري فرابورس ايران از مهندسي مجدد فرآيندهاي ارزش گذاري و بازاريابي در بازار دارايي فكري فرا بورس خبر داد.

    علی زندیه وکیلی روزچهارشنبه درگفت وگو با خبرنگارعلمی ایرنا افزود: در بازار دارایی فکری فرا بورس درحال یک مهندسی مجدد فرآیند ها هستیم، تجربه یکساله به ما نشان داد که در روند بازاریابی نیازمند این هستیم که یک فعالیت بیشتری انجام دهیم و از افراد متخصص در زمینه ارزشگذاری و بازاریابی استفاده بیشتری کنیم .
    وی بیان کرد: اکنون تلاش می کنیم که این افراد را به صورت قانونی وارد فرآیند بازار کنیم و از ظرفیتشان در زمینه بازاریابی طرح ها و اختراعات استفاده نماییم.
    زندیه وکیلی گفت: در دوره مهندسی جدید سعی داریم از سایرمصادیق مالکیت فکری مانند برند و طرح های صنعتی و همچنین گواهی ثبت بذرو نهال نیز استفاده کنیم.
    وی ادامه داد: این روند یقینا با کمک افراد متخصص هر دو حوزه باید صورت گیرد، یعنی ما هم باید کیفیت طرح ها و اختراعات را بالا ببریم و هم باید با روش های جالب و جذاب ، جذابیت را برای سرمایه گذار و صنعتگران به وجود بیاوریم تا این ها خریدار طرح ها باشند و از این طرح ها استفاده کنند.
    دبیربازاردارایی فکری فرابورس بیان کرد: اما مشکلاتی از قبیل رکود اقتصادی که اکنون در جامعه حاکم است و مسایلی که دراین زمینه وجود دارد، یک مقدار کار را سخت کرده ومتاسفانه خیلی از جانب صنعت تمایلی نسبت به نوآوری نشان داده نشده است.
    وی گفت: ما باید با وام ها و تسهیلاتی که ایجاد می کنیم جذابیت را برای سرمایه گذارایجاد کنیم تا سرمایه گذاران از این نوآوری ها استفاده کنند.
    زندیه وکیلی با اشاره به اینکه فرا بورس ایران درنظر دارد درمرحله بعدی، حلقه های تجاری سازی را تکمیل کند افزود: درفرابورس با راه اندازی بازاردارایی فکری به عنوان فعالیت اولیه این کارشروع شد و درنظر داریم صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر را وارد این فعالیت کنیم ودرمرحله بعد برای شرکت های کوچک ، متوسط و از جمله شرکت های دانش بنیان یک تابلوی ویژه در فرابورس درنظر بگیریم که حلقه های تجاری سازی تکمیل شود و بتوانیم از ایده تا محصول را در فرابورس داشته باشیم.
    بازار دارایی فکری فرابورس ایران، ساختاری قانونی و مطمئن برای عرضه و فروش دارایی های فکری در کشور است، در این بازار تبادل گواهینامه های ثبت اختراع، طرح های صنعتی، علائم تجاری و ... انجام می شود،دارایی های فکری در این بازار بعد از طی فرآیندی مشتمل بر ارزیابی فنی، تهیه طرح تجاری، ارزش گذاری یا قیمت گذاری، بازاریابی و با تأیید کمیته عرضه بازار، آگهی شده و مورد معامله قرار می گیرد.
    علمی (4)** 9340**1440

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی