اخبار تازه

پربازدید ها

    کد خبر ۱۰۴۰ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۷

    تشریح مزایای باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات

    در دنیای امروز، صنعت بانکداری توانسته با به کارگیری تکنولوژی اطلاعات، تحول عظیمی در این حوزه به وجود آورده و گامی برای ارایه خدمات با کیفیت بهتر به مشتریان شبکه بانکی بردارد.

    در دنیای امروز، صنعت بانکداری توانسته با به کارگیری تکنولوژی اطلاعات، تحول عظیمی در این حوزه به وجود آورده و گامی برای ارایه خدمات با کیفیت بهتر به مشتریان شبکه بانکی بردارد.

    به گزارش پایگاه خبری استارتاپ های ایران به نقل از سرویس بازار ایسنا، صنعت بانکداری با استفاده از بستر الکترونیک خدمات نوینی را ارایه داده که توانسته کیفیت و نوع خدمات را دگرگون کند اما در کنار ارایه خدمات نوین با کیفیت بهتر به مشتریان، باید آنان را به استفاده از این خدمات نیز ترغیب کرد. باشگاه مشتریان نیز یکی از انواع طرح‌های حفظ‌کننده مشتری و به عنوان یک واحد برقرارکننده ارتباطات با افراد یا سازمان‌هاست که به وسیله یک مجموعه به منظور ایجاد ارتباطات مستقیم و منظم بین این اعضا ایجاد شده و عمل می‌کند.

    حبیب احمدی، مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات به معرفی و تشریح ابعاد گوناگون راه‌اندازی باشگاه مشتریان این بانک پرداخت و گفت: باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران، یک فضای مجازی و پل ارتباطی با مشتریان است که توسط این بانک برای برقراری ارتباط مستمر و مستقیم با اعضا و ارایه‌دادن بسته‌های سودآور با ارزش بالای درک شده توسط مشتری به آن‌ها راه‌اندازی شده که هدف نهایی از این کار فعال‌کردن و افزایش وفاداری در مشتریان با ایجاد رابطه عاطفی با آن‌ها خواهد بود.

    وی درباره ضرورت ایجاد باشگاه مشتریان برای بانک افزود: عواملی که ضرورت ایجاد باشگاه مشتریان را برای بانک ایجاب می‌کند شامل مواردی چون افزایش رقابت در بازار بانکی جهت جذب مشتریان، نیاز به ابزارهای جدید بانکی جهت حفظ مشتریان، نیاز به ایجاد رضایت در مشتریان و افزایش سهم از مشتریان با ارایه پیشنهادات ویژه است. همچنین ایجاد باشگاه مشتریان و ثبت اطلاعات مشتریان نیز منجر به ایجاد گروهی از مشتریان خواهد شد که در یک بانک اطلاعاتی استقرار یافته و می‌توان برای آن‌ها برنامه‌ریزی مدون انجام داد.

    احمدی افزود: هدف از استقرار باشگاه مشتریان این است که از طریق آن به اهدافی چون بازاریابی، فروش، برندینگ، تحقیقات بازار و طراحی محصول دست یافت البته مزایای دیگری نیز از جمله ارایه خدمات نوین به صادرکنندگان از طریق باشگاه بانک توسعه صادرات ایران، افزایش میزان رضایت‌مندی مشتریان، افزایش تعامل مشتریان با بانک توسعه صادرات ایران، ایجاد و خلق یک تجربه عالی و متمایز برای مشتریان، شناخت بهتر و تعامل اثربخش‌تر با مشتریان، ارج نهادن به حقوق مشتری، ایجاد هم‌افزایی بین مشتریان و شناخت فرصت‌های جدید تجاری در این طرح وجود دارد.

    وی در ادامه بیان کرد: در این باشگاه استراتژی‌های کلان باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران بر اساس خطی مشی بانک، گروه مخاطبان هدف باشگاه صادرکنندگان و انواع محصولات بانک مانند سپرده‌گذاری ارزی و ریالی، تسهیلات ارزی و ریالی، حواله جات، ضمانت‌نامه، کارت اعتباری ارزی، اعتبارات اسنادی، بانکداری الکترونیک و تامین مالی صادرات برنامه‌ریزی و اجرا شده، با توجه به اهداف مورد نظر جهت ایجاد باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران و لحاظ کردن چشم‌انداز و برنامه‌های راهبردی بانک، استراتژی‌های باشگاه شامل، حفظ مشتریان فعلی و وفادارسازی آنان، راهبرد توسعه بازار و ایجاد ظرفیت‌های جدید صادراتی، تسهیل فرآیند صادرات در عرصه تجارت خارجی و پوشش حداکثری صادرات است.

    وی افزود: سامانه‌های مورد نظر برای ساختار نرم‌افزاری باشگاه مشتریان توسعه صادرات ایران شامل سامانه مدیریت سطوح کاربران، سامانه مدیریت امتیازات، سامانه مدیریت پاداش و تخفیفات، سامانه مدیریت طرح‌ها و کمپین‌های باشگاه، سامانه مدیریت محتوا و اطلاع‌رسانی باشگاه، سامانه مدیریت گزارشات باشگاه است.

    مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات گفت: عضویت در این باشگاه شامل مزایایی است که موجب کسب رضایت برای مشتری و وفاداری وی می‌شود. برخی از آن‌ها شامل اعمال تخفیفات کارمزدی و سود، ارایه خدمات بانکداری شرکتی، مصاحبه تصویری با مشتری و انتشار آن در رسانه‌ها، سایت بانک و باشگاه، مصاحبه غیرتصویری با مشتری و درج آن در سایت بانک و باشگاه، ارایه پرتال اختصاصی برای مشتری در سایت باشگاه و استفاده از گزارشات تخصصی بازارهای هدف صادراتی و اختصاص پنل برای مشتری در نشست‌های تخصصی بانک می‌شود.

    وی درباره نحوه عضویت در باشگاه مشتریان بانک توسعه صادرات ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر تمامی مشتریان بانک اعم از اشخاص حقوقی و حقیقی در باشگاه مشتریان بانک عضو هستند و جهت تأیید عضویت کافیست مشتریان به وبگاه باشگاه مشتریان مراجعه و با استفاده از کد مشتری در بانک به عنوان شناسه کاربری و کد یا شناسه ملی به عنوان رمز عبور نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام کرده و در نهایت پس از تایید عضویت از امکانات موجود در سامانه باشگاه مشتریان استفاده کنند.

    انتهای پیام

    این سایت صرفا مطالب مرتبط با کارآفرینی را جمع آوری نموده و به هیچ وجه در پی تایید و یا رد محتوای آنها نیست.
    برچسب ها :بازاریابی